آرشیو چهارشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۵۴
اقتصاد
۴

وزارت ارتباطات: ایمیل های بومی چک نمی شود

قائم مقام وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد که نظام سیاستی مبنی بر چک کردن ایمیل ها ندارد.

مرتضی براری در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که اکنون شرایط فعالیت های ایمیل های بومی به چه شکل است، توضیح داد: اکنون بسیاری از شرکت ها با استفاده از نرم افزارهای متن باز به ارائه ایمیل های ایرانی پرداخته اند که حداقل اتفاقی که در مورد این ایمیل ها می افتد، این است که هاستینگ (میزبانی) در داخل کشور انجام می گیرد.

وی ادامه داد: در زمان استفاده از ایمیل های خارجی ممکن است اطلاعات افراد به شکل های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و به همین دلیل لازم است ما شرکت های خصوصی در این زمینه را فعال کنیم.

براری در پاسخ در این خصوص که برخی از کاربران نسبت به استفاده از ایمیل های داخلی اظهار نگرانی کرده و از کنترل آنها نگرانند، خاطرنشان کرد: تا جایی که بنده می دانم نظام، سیاستی مبنی بر شنود ایمیل ها ندارد و طبق اصول و آموزه های دینی نیز این موضوع درست نیست. قائم مقام وزیر ارتباطات ادامه داد: اما در این میان کاری که می توان کرد آن است که برای برطرف شدن و کمرنگ شدن این شائبه ها، بخشی از کار را به دست بخش خصوصی بسپاریم تا به این ترتیب با فعال شدن شرکت های خصوصی، خود مردم این سرویس ها را ارائه دهند و پس از آن این گونه شائبه ها از بین برود.