آرشیو چهارشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۵۴
اقتصاد
۴

تاکید ایکائو بر استفاده از نام «خلیج فارس»

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در پی ارسال نامه اعتراض آمیز به سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) در مورد استفاده از نام جعلی خلیج ع ر ب ی به جای نام تاریخی خلیج فارس، دبیرکل ایکائو بخشنامه ای را به منظور جلوگیری از تکرار اشتباه مذکور صادر و ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا پهلوانی اظهار کرد: استفاده از عبارت مجعول در سال های گذشته در مواردی در نشریات ایکائو مشاهده و مورد اعتراض سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگی دائم ایران در مقر ایکائو قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی از وظایف نماینده دائم ایران در ایکائو حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران و حراست بهینه از هوانوردی کشوری و ارتقای جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری است، بنابراین با مشاهده تکرار این اشتباه با ارسال نامه ای اعتراض آمیز به ریموند بنجامین، دبیرکل ایکائو خواستار اصلاح تحریف صورت گرفته و اتخاذ تدابیر مناسب برای جلوگیری از بروز اشتباه مزبور شده است.

وی گفت: در همین خصوص فهرستی از اشتباهات گذشته دبیرخانه ایکائو و راهکار مقتضی برای جلوگیری از جعل نام تاریخی خلیج فارس ارائه شده و با پیگیری نماینده دائم ایران در ایکائو، در نهایت دبیرکل ایکائو ضمن پاسخ به نامه ارسالی، طی بخشنامه ای اداری اقدامات لازم را جهت اشتباه نشدن در خصوص نام خلیج فارس در متون شفاهی و مکتوب را به عمل آورده اند.