آرشیو چهارشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۵۴
فرهنگ و هنر
۵

سرمایه گذاری خیران برای تولید انیمیشن یتیم

بهرام عظیمی از پایان نگارش فیلمنامه انیمشین «یتیم» به قلم مهناز عادلی خبر داد و گفت: 500 انسان خیر برای تولید این انیمیشن سرمایه گذاری کرده اند.

بهرام عظیمی، انیماتور درباره روند ساخت این فیلم به مهر گفت: پس از این که پیشنهاد ساخت فیلم کوتاه انیمیشن را از سوی موسسه خیریه مهر امام هادی (ع) دریافت کردم، بی درنگ ساخت این انیمیشن را با فیلمنامه ای از مهناز عادلی پذیرفتم. وی در ادامه افزود: در واقع فیلمنامه خوب و محکمی که عادلی نوشته بود، به نوعی مرا به ساخت این فیلم کوتاه انیمیشن ترغیب کرد. نگاه متفاوتی که این انیمیشن به موضوع یتیم دارد مثال زدنی است.

این کارگردان که با انیمیشن «بابا برقی» در تلویزیون شناخته شد با اشاره به داستان «یتیم» گفت: داستان این انیمیشن در روستایی کویری اتفاق می افتد. در این روستا دختر دوازده ساله ای به نام مریم زندگی می کند. مریم قصه «یتیم» با مشکلات زیادی زندگی می کند و همیشه هدیه ای از خدا می خواهد تا این که یک فرشته در حالی که 110 بیلیون سال نوری در راه بوده تا به زمین برسد، درست در شب قدر وارد روستا می شود و با اولین انسانی که برخورد می کند مریم است و داستان شروع می شود. ضمن این که هدف از ساخت این فیلم انیمیشن فراگیر شدن فرهنگ رسیدگی به کودکان یتیم با نگاه غیرترحم آمیز است.

این فیلم با سرمایه بیش از 500 انسان خیر در سطح کشور ساخته می شود.