آرشیو چهارشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۵۴
جهان
۶

لبان پاکستان 300 زندانی خود را آزاد کرد

نزدیک به 50 فرد مسلح که یونیفورم پلیس و ماموران زندان را به تن داشتند، صبح دیروز به زندان مرکزی «دره اسماعیل خان» در شمال غرب پاکستان حمله کرده و در جریان درگیری با نیروهای امنیتی 13 نفر را کشته و چهار نفر را زخمی کردند. این حمله همزمان بود با شنیده شدن صدای 16 انفجار که نشان می داد ابعاد بزرگ تری داشته است. در ادامه خبرها اعلام شد عملیات یاد شده به فرار نزدیک به 300 زندانی منجر شده است.

به گزارش مهر، شهید الله شهید سخنگوی طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و از آن به عنوان یک موفقیت بزرگ یاد کرد، زیرا گفته می شود در میان افراد متواری نام چند تروریست خطرناک دیده می شود.

وی گفت نزدیک به یکصد شبه نظامی عضو این شبکه در این حمله مشارکت داشته اند. مشتاق جدون کمیسر شهر دره اسماعیل خان دیروز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: 243 زندانی از جمله 30 شبه نظامی خطرناک از بازداشتگاه این شهر گریختند، با این حال شش نفر از آنان در حین فرار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

رسانه های محلی به نقل از مقام های امنیتی پاکستان می گویند، نزدیک به 5000 نفر در زندان مرکز دره اسماعیل خان محبوس هستند، که از این میان بیش از 520 نفر به جرم وابستگی به گروه های تروریستی تحریک طالبان و لشکر جهنگوی، انجام اقدامات شبه نظامی گیری، دست داشتن در حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی پاکستان و کشتار مردم با اهداف فرقه گرایانه محکوم به حبس در این بازداشتگاه هستند.

در خبر دیگر مربوط به پاکستان، مقام های پلیس این کشور تا ئید کردند که انفجاری روز گذشته در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخواه در شمال غرب این کشور به وقوع پیوست که در اثر آن دو نفر کشته شدند. این انفجار در یک انبار ذخیره سازی کالادر منطقه هزارخوانی این شهر روی داد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار را بر عهده نگرفته است.دیروز قرار بود پارلمان پاکستان جانشین «آصف علی زرداری» برای تصدی سمت ریاست جمهوری آینده این کشور را مشخص کند. وی دوازدهمین رئیس جمهور پاکستان خواهد بود.