آرشیو چهارشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۵۴
حوادث
۱۹

ترور بانکدار سرشناس ایرانی در مالزی

بانکدار سرشناس ایرانی در پایتخت مالزی با شلیک چند گلوله به قتل رسید.

به گزارش ایسنا، این مرد هفتادوپنج ساله با همسرش به سمت خودرویش می رفت که یک مرد مسلح چند گلوله به وی شلیک کرد. در این حادثه که ساعت 1 و 30 دقیقه بعدازظهر دوشنبه رخ داد، حسین احمد نجدی در دم فوت کرد.

شاهدان عینی می گویند که این زوج پیش از حادثه از معبدی که مقابل پارکینگ قرار داشت، دیدن کرده بودند.

یکی از شاهدان در این باره گفت: در حال خوردن غذا بودم که دیدم مردی به این زوج نزدیک شد. سپس صدای شلیک گلوله را شنیدم و دیدم هر دوی آنها زمین افتادند.

وی ادامه داد: وقتی دیدم ضارب به سمت من می دود، به محل امنی فرار کردم. ضارب که کلاه بر سر و عینک دودی به چشم داشت،با تاکسی از محل فرار کرد.

گزارش ها نشان می دهد همسر مالزیایی حسین احمد نجدی نیز بر اثر اصابت گلوله بشدت مجروح شده و اکنون در بیمارستان بستری است.

خیری اهراسا، مقام بلندپایه پلیس کوالالامپور در این باره گفت: پلیس به دنبال انگیزه قتل است، اما ما معتقدیم انگیزه قتل، کاری بوده است.

رئیس پلیس منطقه دانگ وانگی کوالالامپور در این باره گفته است: مقتول و همسرش ساعت 12 و 30 دقیقه ظهر برای دیدار و گفت وگو با فردی در باره خرید سهام یک شرکت ناشناس به یک معبد چینی در نزدیکی محل حادثه رفته و پس از حدود یک ساعت برای استراحت وارد معبد شده اند. آنها پس از چند دقیقه از معبد خارج شده و در حال حرکت به سمت خودروی خود بودند که حادثه رخ می دهد.

بنابراین گزارش، تحقیقات پلیس مالزی برای دستگیری عاملان این حادثه آغاز شده که تاکنون از وضع همسر مصدوم از سوی پلیس گزارشی منتشر نشده است.