آرشیو چهارشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۵۴
ورزش
۱۸

مژده مردانی، اولین طلایی ایران در المپیک ناشنوایان

بازی های المپیک ناشنوایان در حالی در صوفیه بلغارستان پیگیری شد که مژده مردانی، کاراته کای ایران موفق شد نخستین مدال طلارا برای کاروان کشورمان به ارمغان بیاورد.

مردانی در حالی به این افتخار در کاتای انفرادی دست یافت که با شکست دادن رقیبانی از روسیه، اکراین و ترکیه گام به پیکار نهایی گذاشت و در فینال و در رقابتی نزدیک با ورزشکار ونزوئلایی هم مقتدرانه ظاهر شد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

این بانوی طلایی ایران پس از کسب این افتخار، به سایت فدراسیون گفت: خوشحالم که اولین حضورم در مسابقات بین المللی با طلاهمراه بود. با قدرت مقابل حریفانم بازی کردم و به فینال رسیدم. در فینال هم روی کارم تمرکز کردم و توانستم قهرمان شوم.

کاتا روی ناشنوای ایران افزود: شب گذشته از حضرت علی(ع) خواستم کمکم کند و به طلابرسم. در این مدت خیلی تلاش کردم و خوشحالم زحماتم به بار نشست.

پریسا گودرزی، سرمربی تیم کاتای بانوان در این باره تصریح کرد: پس از مراسم قرعه کشی، برای مردانی طلاپیش بینی کرده بودم. همین باعث شد تا سرمربیان روسیه و اکراین به من بخندند. آنها گفتند باید دعا کنید تا ورزشکارتان به فینال برسد. بعد از این که مردانی به طلارسید، من هم با خنده جواب آنها را دادم.

این در حالی بود که تیم کاتای تیمی مردان ایران پس از تیم های روسیه و ترکیه در رده سوم قرار گرفت و به مدال برنز دست یافت تا شمار مدال های ایران در این بازی ها به عدد 11 رسید.

یک مدال طلا، دو مدال نقره و هشت مدال برنز حاصل کار ورزشکاران ایران تا ظهر روز چهارم المپیک بود.