آرشیو یکشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۶۱
اقتصاد
۴

کریمی: بیمه تعاون در راه است

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این که تازه نفس های صنعت بیمه باید به فکر راه اندازی رشته های جدید بیمه ای باشند، گفت: زنجیره تامین خدمت برای تعاونگران کشور هم با فعالیت بیمه تعاون تکمیل خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سیدمحمد کریمی افزود: بخش تعاون ظرفیت دارد که در کنار مجموعه های پولی و مالی، بورس و بیمه، نقش آفرینی کند و سهم 25 درصدی آن در اقتصاد ملی محقق شود.

وی با اشاره به ظرفیت های مغفول مانده در صنعت بیمه خاطرنشان کرد: راه اندازی و ترویج رشته های جدید بیمه ای، فرصت طلایی را فراروی نیروهای تازه نفس و نوآمدگان این صنعت قرار داده است تا با تکیه بر توان تخصصی و ایده های نوین خود به فعال سازی این بخش بپردازند.

کریمی با تاکید بر رعایت اصل هویت بخشی در اعطای مجوز به شرکت های جدید بیمه ای تصریح کرد: بیمه تعاون در واقع ترکیب دو گونه متفاوت و اما تعریف واحدی از مفهوم معاضدت است و به تعبیر ساده تر بیمه نوعی تعاون اجتماعی محسوب می شود و بیمه تعاون تاکید موکدی بر این تعاونگری است.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست ایران در شاخص رشد حق بیمه های تولیدی و همچنین رشد ضریب نفوذ بیمه گفت: تمهیدات بیمه مرکزی در سال های اخیر برای ایجاد یک بازار رقابت عادلانه در بخش بیمه است که قطعا سلامت این صنعت و رضایت بیمه گران و بیمه گذاران را در پی خواهد داشت.