آرشیو یکشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۶۱
اقتصاد
۴

ترخیص دارو از گمرک به 200 تن رسید

معاون گمرک ایران از ترخیص بیش از 200 تن دارو به ارزش 90 میلیون دلار از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) طی هفته گذشته خبر داد.

محمدرضا نادری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که روند ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی از گمرک همچنان ادامه دارد، افزود: در جلسه ای که با بانک مرکزی داشتیم قرار شد که نمایندگان بانک مرکزی همچنان برای ادامه ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) حضور داشته باشند که این موضوع مورد موافقت مسئولان بانک مرکزی قرار گرفت.

او با بیان این که در چهار ماهه نخست سال جاری با وجود انباشت دارو در گمرک شاهد رشد واردات این محصول به کشور بودیم، افزود: طی ده روز اخیر نیز علاوه بر داروهای انباشت شده در گمرک که در حال ترخیص است 99 تن داروی دیگر وارد گمرک شد که این نشان می دهد روند واردات دارو به کشور با وجود همه مشکلات به وجود آمده همچنان ادامه دارد.

هفته گذشته نیز رئیس کل گمرک وعده داده بود که تمامی داروهای انباشت شده در گمرک تا پایان هفته پیش رو ترخیص خواهد شد. مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو هم چند روز پیش، از آغاز عملیات مربوط به ترخیص 165میلیون یورو دارو از گمرک خبر داده بود.