آرشیو یکشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۶۱
ایران
۱۵

نخستین طرح پرورش آهو در گناوه اجرایی می شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: عملیات ساخت واحد پرورش آهو بزودی در گناوه آغاز می شود.

افشین قطبی افزود: در سال های اخیر حیوانات وحشی در چرخه طبیعت به دلیل شکار بی رویه از سوی شکارچیان غیرقانونی کمیاب یا در معرض خطر انقراض نسل قرار گرفته اند و اجرای این طرح برای جلوگیری از منقرض شدن نسل این حیوانات اولین بار از سوی بخش خصوصی با همکاری اداره حفاظت محیط زیست اجرا می شود.

وی با اشاره به این که شهرستان گناوه محیط مناسبی برای پرورش و زیست آهوست، گفت: این شهرستان که در نزدیکی خارک، زیستگاه آهوان قرار دارد، محل مناسبی برای پرورش انتخاب شد و در اجرای این طرح که عملیات اجرایی آن در شهریور آغاز می شود بیش از یک میلیارد ریال تسهیلات در اختیار سرمایه گذار پرورش آهو قرار می گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: با اجرای این طرح 50 راس آهو برای پرورش و تولید در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد.

قطبی افزود: هم اینک پرورش آهو، کل و میش از حیوانات در معرض انقراض به صورت غیررسمی در برخی نقاط استان بوشهر پرورش داده می شود که می توان به واحد پرورش این حیوانات در بخش بوشکان اشاره کرد که پرورش دهنده آن اکنون 15راس آهو و 15راس کل و میش برای پرورش در اختیار دارد.