آرشیو پنجشنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۱۸۰۷
سیاست
۱۴

عسگراولادی:اگر می توانستم معاون زنگنه می شدم

شرق: حبیب الله عسگراولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت وگویی با هفته نامه «مثلث» گفته است که اگر شرایط سنی لازم را داشت معاونی زنگنه (وزیر پیشنهادی نفت) را قبول می کرد. عسگراولادی گفت: «بنده سال ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام با آقای زنگنه کار کرده ام. ایشان فرد بسیار صریحی است. بنابراین برخی از این صراحت برداشت هایی می کنند که بنده این برداشت را ندارم. اگر سن من طوری بود که آقای زنگنه، بنده را به عنوان معاونش قبول می کرد، حتما می رفتم و معاون ایشان می شدم، آقای زنگنه هر تشخیصی که دارد بسیار صریح صحبت می کند.»

او افزود: «بنده از مجلس می خواهم به سخنان اخیر رییس جمهور در کنفرانس خبری دقت داشته باشند و آن را ملاک قرار دهند. درواقع در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کش دادن بحث های فتنه، ساکتین در فتنه، موید فتنه و مارک زدن به افراد با این اسامی صحیح نیست. البته حق مجلس است در گزینش خود دقت کند، اما کسی که درحال حاضر موردتایید رهبری و مردم است، نباید تضعیف شود.»

او با بیان اینکه «بنده معتقدم کابینه آقای روحانی می تواند رای مجلس را به دست آورد»، گفت: «همان طور که رییس جمهور در نشست خبری خود مطرح کردند مجلس وزرای ایشان را تایید می کند. بنابراین بنده به سهم خودم استدعا دارم نمایندگان نیز به شرایط فعلی توجه داشته باشند. دیگر اینکه رییس جمهور تدبیر و امید را شعار اصلی و مورداتکای کار خود قرار داده و در انتخاب وزرا کاملامراعات کرده است.» او افزود: «بنده 30درصد ترکیب کابینه را اصلاح طلب و 30درصد بعدی را اصولگرا می دانم و 20درصد دیگر مدیرانی که در هیچ کدام از این دو طیف نمی گنجند. من معتقدم ترکیب کابینه خوب است. از حیث سیاسی هم وزرای معرفی شده خوب و مناسب هستند. وزیرخارجه و وزیر کشوری که آقای روحانی معرفی کرده اند، افراد خوبی هستند.»

عسگراولادی درباره اینکه برخی ترکیب کابینه روحانی را بیشتر از اصلاح طلبان می دانند نیز گفت: «من اصلاح طلبان و اصولگرایان را سیاه وسفید نمی بینم. امام هم همه اینها را قبول داشت. مقام معظم رهبری هم آنها را قبول دارند، منتها همه باید در آهنگ ولایت حرکت کنند.»