آرشیو یکشنبه ۲۷ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۳۸
آتیه
۷
قانون کار

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار: ابهامات پیش نویس قانون کار رفع نشده است

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور با تاکید بر دریافت مالیات برمبنای خط فقر از دولت خواست تا خط فقر واقعی را در کشور مشخص و افرادی که کمتر از آن رقم حقوق می گیرند، معاف از مالیات کند. اولیا علی بیگی با اشاره به ترکیبی بودن شورای عالی کار و حضور همه شرکای اجتماعی اعم از کارفرمایی، کارگری و دولت در آن، درباره افزایش رقم دستمزد کارگران اظهار کرد: افزایش ناگهانی دستمزد ها کمکی به کارگران نمی کند، چون می تواند موجب تعدیل نیرو و تعطیلی کارگاه ها شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود قانون کار ایران را هویت و شناسنامه جامعه کارگری نامید و گفت: کارگران نباید نسبت به هویت خود بی تفاوت باشند. رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور معتقد است: پیش نویس اصلاح قانون کار صنفی نیست؛ چرا که مشخص نیست مبنای اصلاح آن قوانین داخلی است یا قوانین بین المللی.

وی با بیان این که اصلاحیه قانون کاری که هم اکنون بررسی آن در مجلس متوقف شده است غیرکارشناسی و غیرصنفی است، اظهار کرد: در این پیش نویس ابهامات قانون کار رفع نشده و نظرات کارشناسان روابط کار به کار گرفته نشده است. رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور در پایان از وزیر جدید کار خواست نخستین اقدام خود را، بازگرداندن اصلاحیه قانون کار از مجلس قرار دهد و هرگونه اصلاح در قانون کار با هماهنگی و استفاده از نظرات کارشناسان خبره حوزه روابط کار و شرکای اجتماعی صورت گیرد.