آرشیو سه‌شنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۹۹۵
خبر
۲

دیپلماسی

ترکیب کابینه روحانی علامت آمادگی ایران برای همکاری با غرب است

ایسنا- مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در مسکو انتخاب ترکیب کابینه حسن روحانی را علامتی برای غرب مبنی بر آمادگی ایران برای همکاری خواند. این گزارش به نقل از رجب صفروف، گزارش داد که وی از انتصاب وزیران جدید ایرانی متعجب شده است. صفروف ادعا کرد: انتصاب سیاستمداران لیبرال طرفدار غرب که در کشورهای غربی تحصیل، کار و زندگی کرده اند، علامتی روشن برای غرب است مبنی بر اینکه ایران آماده همکاری است.

صالحی: برنامه های تنظیم شده سازمان انرژی اتمی را ادامه می دهم

ایرنا- علی اکبر صالحی شامگاه یکشنبه در پایان نخستین جلسه دولت یازدهم افزود: برنامه های سازمان انرژی اتمی در تمام زمینه ها، روشن و مشخص است که با حضور اینجانب نیز ادامه می یابد. صالحی با اشاره به موضوع صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای گفت: موضوع هسته ای ایران یکی از بحث های اصلی در سازمان بین المللی انرژی اتمی است که سعی خواهیم کرد این مهم را با انسجام و وحدتی که در تیم آینده مذاکرات هسته ای کشور وجود خواهد داشت، حل و فصل کنیم.

تاکید سخنگوی وزارت خارجه مصر بر ارتباط کاری ظریف با همتای مصری اش

ایسنا- سخنگوی وزارت امور خارجه مصر با اشاره به تماس تلفنی اخیر نبیل فهمی، وزیر امور خارجه مصر با محمدجواد ظریف همتای ایرانی اش گفت که دراین تماس انتصاب ظریف به عنوان وزیر امور خارجه ایران تبریک گفته شد. بدرعبدالعاطی بیان کرد که در این ارتباط تلفنی روابط دوجانبه و راه های حمایت از آن مورد بررسی قرار گرفت. عبدالعاطی افزود: محمدجواد ظریف از زمانی که ریاست هیات ایرانی را در سازمان ملل در نیویورک برعهده داشت با نبیل فهمی که سفیر مصر در آمریکا بود، روابط کاری داشت.

خشم صهیونیست ها نسبت به از سرگیری مذاکرات هسته ای

تسنیم- مقامات اسرائیلی با انتقاد شدید از تاکید مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر حل و فصل دیپلماتیک موضوع هسته ای که طی تماس تلفنی با وزیر جدید امورخارجه کشورمان اعلام شد، از سرگیری مذاکرات را تنها به نفع ایران خواندند. روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با انتقاد شدید از تاکید مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر حل و فصل دیپلماتیک موضوع هسته ای که طی تماس تلفنی روز شنبه (26 مرداد) با وزیر جدید امورخارجه ایران اعلام شد مدعی شدند گفت وگوهای آتی هسته ای به نفع ایران خواهد بود