آرشیو سه‌شنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۶۹
جامعه
۱۷

80 هزار زائر ایرانی از بیست و نهم مرداد تا پانزدهم مهر به زیارت عتبات عالیات مشرف می شوند

پایان اعزام های مرحله جاری عتبات

آخرین گروه زائران ایرانی مرحله فعلی عتبات عالیات که از ابتدای مرداد بدون انجام پیش ثبت نام اینترنتی آغاز شده، امروز به زیارت عتبات اعزام می شوند و اعزام های این مرحله پایان می یابد.

به گزارش ایرنا، اعزام های مرحله فعلی پیش ثبت نام اینترنتی ندارد و تمامی متقاضیان می توانستند با مراجعه حضوری به دفاتر حج و زیارت در سراسر کشور به عتبات عالیات اعزام شوند.

بر اساس این گزارش، از بیست و نهم مرداد نیز اعزام های دوره جدید که پیش ثبت نام اینترنتی آن بیست و سوم تیر گذشته انجام شد، آغاز می شود.در این مرحله 80 هزار زائر ایرانی از بیست و نهم مرداد تا پانزدهم مهر به زیارت عتبات عالیات مشرف می شوند.

با پیگیر های سازمان حج و زیارت و موافقت بانک مرکزی، تمامی زائران عتبات از ابتدای مرداد مشمول دریافت ارز دولتی شده اند و به ازای هر زائر 200 دلار داده می شود. زائران عتبات می توانند برای دریافت ارز دولتی به بانک های ملت و سامان، مراجعه کنند.

هزینه اعزام به عتبات تغییری نکرده است

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت بیان کرد: هزینه اعزام به عتبات هیچ تغییری نکرده و مبلغ اعزام های زمینی و هوایی مانند دوره های قبل است.مسعود اخوان عنوان کرد: هم اکنون حداقل هزینه اعزام زمینی زائران 780 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 50 هزار تومان است.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت اضافه کرد: حداقل هزینه اعزام های هوایی از ایستگاه پروازی تهران یک میلیون و 50 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 300 هزار تومان است.به گفته اخوان، هزینه اعزام های هوایی عتبات به دلیل دوری و نزدیکی ایستگاه پروازی به فرودگاه های نجف اشرف و بغداد ، اندکی با مبلغ اعلام شده متفاوت است.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: زائران می توانند در صورت تخلف کاروان ها از مبالغ اعلام شده و دریافت هزینه بیشتر، موضوع را به سازمان حج و زیارت اطلاع دهند تا در اسرع وقت برخورد شود.به گفته وی هزینه سفر زائرانی که به هر دلیل موفق به اعزام به عتبات نشده اند، تا زمانی که ارز دریافتی از بانک ها را بازنگردانند، پس داده نمی شود.