آرشیو سه‌شنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۶۹
جامعه
۱۷

وزیر بهداشت:برنامه ام رفع مشکلات دارویی مردم است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نخستین برنامه کاری خود را رفع مشکلات مردم در زمینه کمبود دارو، کیفیت، قیمت و دسترسی آسان به درمان و دارو عنوان کرد.

حسن قاضی زاده هاشمی در گفت وگو با ایرنا افزود: در دو جلسه آینده هیات دولت مقرر شد ضمن تهیه گزارشی کامل درباره وضع دارو و نیاز کشور در این زمینه، پیشنهاد راهبردی خود را برای اتخاذ تصمیم های لازم از سوی دولت، ارائه دهیم.

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد پس از اتخاذ تصمیم های لازم توسط هیات دولت، شاهد رفع مشکلات مردم در تهیه دارو و درمان باشیم.

هاشمی به اقدامات انجام شده برای ترخیص داروها از گمرک نیز اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی لازم برای دادن سفارش های جدید واردات داروهای کمیاب انجام خواهد شد. وی یادآور شد: امیدوارم برای پوشش بیمه ای لازم با بیمه ها به توافق برسیم تا هزینه های درمانی و دارویی مردم کاهش یابد.

وزیر بهداشت درباره طرح پزشک خانواده گفت: کارگروهی در این زمینه تشکیل خواهد شد تا با برطرف کردن اشکالات موجود در مسیر اجرای این طرح، بتوانیم آن را در سراسر کشور عملیاتی کنیم.

هاشمی با تاکید بر این که طرح پزشک خانواده متوقف نمی شود، عنوان کرد: پزشک خانواده یکی از الزامات قانونی و بخشی از نظام ارجاع است که باید اجرایی شود.