آرشیو سه‌شنبه ۲۹ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۶۹
جامعه
۱۷

اجرای طرح ارتقای کیفیت محصولات پروتئینی

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از اجرای طرح ارتقای کیفیت محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح که به منظور تحقق شعار غذای سالم، شهر سالم و شهروند سالم از شش ماه پیش آغاز شده، بارانداز مرکزی در میدان تره بار بعثت برای بررسی کیفیت محصولات پروتئینی همچون گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ ایجاد شده است.

به گزارش جام جم، حسین صفایی افزود: تاکنون 50 درصد مواد پروتئینی و شیلات عرضه شده در میادین میوه و تره بار، تحت نظارت شبکه رهگیری محصولات قرار گرفته است و بتدریج این اتفاق در مورد تمام این محصولات خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح، کیفیت مواد پروتئینی گوشتی و شیلات عرضه شده به شهروندان را افزایش داده و تضمین خواهد کرد.صفایی توضیح داد: محصولات پروتئینی با خودروهای ویژه حمل مواد فاسدشدنی و مجهز به سیستم (جی پی اس) به این بارانداز وارد شده و از سوی دامپزشکان بررسی کیفیت می شود. محصولات تائید شده در این بارانداز، در قالب بسته بندی های کوچک تر به 42 غرفه در سطح میادین میوه و تره بار ارسال می شود.

مدیرعامل سازمان میادین، اجرای سیستم رهگیری در مورد میگوی عرضه شده در میادین و بازارهای روز این سازمان را نیز از دیگر برنامه های این طرح عنوان کرد و گفت: با تشکیل بارانداز مرکزی میگو در بازار بعثت، میگوهای صیدشده، با تاریخ صید و در ظروف خاص و پلمب شده به این بازار منتقل و مورد بررسی کیفیت قرار می گیرد و پس از تائید آن، در بسته بندی های کوچک تر در سطح بازارها و میادین تره بار عرضه می شود.