آرشیو چهارشنبه ۶‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۲۷۶۳
اقتصاد
۴

پرسه در بازار

تخم مرغ شانه یی 8000 تومان

علی اکبر پورکاوه، مدیرکل تامین و توزیع وزارت صنعت از هماهنگی سه دستگاه برای تسریع در ترخیص کالاهای اساسی خبر داد و گفت: با هماهنگی اتحادیه مرکزی مرغداران میهن تخم مرغ شانه یی 8000 تومان در نمایشگاه های پاییزه عرضه می شود. کمیته یی متشکل از سازمان حمایت، بازرگانی داخلی، وزارت صنعت و وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده و این موضوع را پایش می کند. پایش وضعیت تخم مرغ از لحظه جوجه ریزی تا محصول نهایی و تامین نهاده های طیور رصد می شود.

تخفیف پنج تا 20 درصدی مواد غذایی

قاسمعلی حسنی، رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از تخفیف پنج تا 20 درصدی موادغذایی در نمایشگاه پاییزه خبر داد و اظهار کرد: اقلام مصرفی اصلی پنج تا 15 درصد و کالاهای غیر غذایی مانند مواد سلولزی با 20 درصد تخفیف در نمایشگاه های پاییزه عرضه خواهند شد. برنج ایرانی و شکر تا به این لحظه قیمت گذاری نشده اند و تنها برنج هندی با قیمت کیلویی 1700 تومان، برنج امریکایی 2450 تومان و برنج تایلندی 1950 تومان قیمت گذاری شده اند.

بلاتکلیفی در بازار ساعت

عبدالرحیم احمدی، رییس اتحادیه فروشندگان ساعت از رکود بازار و عدم واردات ساعت به کشور خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر خریداران در بلاتکلیفی نوسان قیمت به سر می برند و نمی دانند که خرید خود را انجام دهند یا خیر. تنها افرادی که عروسی یا مراسمی در پیش دارند برای رفع فوری نیاز خود خرید انجام می دهند. 60 تا 70 درصد نیاز خریداران از طریق ساعت های ارزان قیمت تامین می شود و خریداران برای فروشنده قیمت تعیین می کنند.