آرشیو پنجشنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۳۷۷۷
اقتصاد
۴

بحران سوریه قیمت نفت را به 114 دلار رساند

تردیدهای ژئوپلتیک درباره بحران سوریه و تشدید ناآرامی ها در این کشور، بهای جهانی نفت خام را به بالاترین سطح در شش ماه گذشته رساند.

به گزارش شانا و به نقل از رویترز از نیویورک، به دنبال وجود تردیدهای ژئوپلتیک درباره حمله احتمالی نیروهای نظامی به رهبری آمریکا به سوریه، بهای جهانی نفت خام به بالاترین سطح در شش ماه گذشته رسید و شاخص سهام در بازارهای جهانی نیز کاهش یافت.

به دنبال احتمال دخالت نظامی آمریکا و غرب در بحران سوریه که می تواند سبب بی ثباتی در منطقه خاورمیانه شود، بهای نفت خام هر دو شاخص برنت دریای شمال و دبلیو تی آی آمریکا بیش از سه دلار افزایش یافت.شاخص سهام در بازارهای بورس آمریکا و اروپا نیز بدترین شرایط خود از ماه ژوئن را تجربه کردند و بشدت با کاهش رو به رو شدند.

بهای هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه سپتامبر، سه دلار و 63 سنت افزایش یافت و به 114 دلار و 36 سنت برای هر بشکه رسید.قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز با سه دلار و 9 سنت افزایش، در سطح 109 دلار و یک سنت تثبیت شد.با این حال قیمت اونس طلادر بازار جهانی از 1419 دلار در روز سه شنبه با شش دلار افزایش به 1425 دلار در روز چهارشنبه رسید.