آرشیو سه‌شنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۸۱
اقتصادی
۴

صدور 331 مجوز فعالیت برای کارگزاران بورس کالای ایران

مدیر بازرسی و امور اعضاء بورس کالای ایران گفت: تاکنون 331 مجوز برای کارگزاران فعال در بورس کالای ایران به منظور معاملات محصولات صنعتی و معدنی، پتروشیمی، کشاورزی، قراردادهای آتی و مشاور پذیرش صادر شده است.

محمدرضا بهنام زاده در گفتگو با مهر اظهار داشت: هم اکنون در بورس کالای ایران 60 شرکت کارگزاری مجوز معاملات محصولات صنعتی، 41 شرکت مجوز معاملات محصولات معدنی و 65 کارگزاری نیز مجوز معاملات فرآورده های نفتی و پتروشیمی را دریافت کرده اند. سهم تالار محصولات کشاورزی و قراردادهای آتی نیز از کل مجوزهای کارگزاران پذیرش شده به ترتیب 47 و 67 مجوز است. همچنین، 51 مجوز برای مشاور پذیرش صادر شده است.

مدیر بازرسی و امور اعضاء بورس کالای ایران در ادامه خاطر نشان کرد: تاکنون 78 شرکت کارگزاری در بورس کالای ایران پذیرش شده اند که از این تعداد کارگزاری، هم اکنون 73 شرکت فعال هستند.مدیر بازرسی و امور اعضاء بورس کالای ایران با اشاره به لغو مجوز تعدادی از کارگزاران برای معاملات برخی از کالاها گفت: شرکت های کارگزاری بانک سامان و نواندیشان بازار سرمایه برای معاملات محصولات کشاورزی مجوز فعالیت شرکتهای کارگزاری سیماب گون و مشاوران سهام در حوزه معاملات محصولات پتروشیمی و کارگزاری آتی ساز بازار نیز در حوزه معاملات محصولات فلزی لغو شده است. همچنین با لغو مجوز معاملات قراردادهای آتی برای کارگزاری ایران سهم، این کارگزاری بطور کلی از لیست کارگزاران بورس کالای ایران حذف شد.