آرشیو سه‌شنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۸۱
اخبار کشور
۳

بدرقه باشکوه مردم تهران سنگ تمام گذاشتند

مراسم بدرقه 92 شهید مظلوم دفاع مقدس با حضور پرشور مردم عزادار تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا در این مراسم که با حضور گسترده هیئات عزاداری و مردم عزادار در صبح روز شهادت ششمین اسوه انسانیت و رئیس مذهب تشیع برگزار شد پیکر 92 شهید دفاع مقدس که در عملیات های بدر، خیبر، والفجر 8، کربلای 5 و حمله نیروهای عراقی در سال 67 در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده اند از خیابان امام خمینی به سمت معراج شهدا تشییع شد. قرار است این پیکرها که در خاک عراق تفحص شده اند جهت شناسایی در معراج شهدا باقی بمانند. در این مراسم که با حضور پرشور جوانان، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس در سخنانی با اشاره به جایگاه و شان شهدا در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: شهدا نماد آزادی، استقلال و اقتدار ملت و نظام اسلامی هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استقامت، انسان را در دنیا و آخرت عزیز می کند و اقتدارش را می افزاید. امروز ملت ایران به یک مشت گره شده بر سینه نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای استکبار تبدیل شده است و این قدرت ثمره استقامت است.

حجت الاسلام ابوترابی اظهار داشت: اگر می بینید آمریکا با همه قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی با هیمنه استکباری خود 33 سال است طعم ذلت و شکست را در جبهه دفاع مقدس، محاصره اقتصادی و از تهاجم به مقاومت اسلامی لبنان و محاصره غزه چشیده است، بخاطر همین استقامت است.

وی با تاکید بر پیروی کردن از مکتب فقاهت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: بالاترین خواسته شهدا آن است که اوامر الهی را اطاعت کنیم و به سفارش های آنها از جمله حجاب، امانت داری، صداقت و وفای به عهد که همان اوامر الهی است، عمل کنیم.