آرشیو سه‌شنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۸۱
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

سرگردانی دانشجویان بورسیه دکترا صرفا به خاطر لجبازی با دولت سابق؟!

یک دانشجوی بورسیه دوره دکترا اقدام بی قاعده سرپرست وزارت علوم در صدور دستور «توقف صدور ابلاغ و اعلام موافقت با بورس» را مورد اعتراض قرار داد.

سایت اصلاح طلب فرارو به نقل از نامه اعتراضی این دانشجو خطاب به توفیقی نوشت: من یکی از دانشجویان بی شمار دکتری هستم که پس از دو سال طی کردن مراحل مختلف مصاحبه علمی، گزینش و تایید صلاحیت عمومی در انتظار تماس وزارتخانه و صدور حکم بورس بوده ام. جناب آقای دکتر روحانی در اولین نشست خبری پس از انتخاب شدن به ریاست جمهوری، در پاسخ به یکی از خبرنگاران اظهار داشتند که با کلید آمده اند نه با داس. حال چه شده است که با این تصمیم سرپرست محترم وزارت علوم، آمال و آرزوهای عده ای از نخبه ترین دانشجویان این مملکت که بی خبر و فارغ از تمام جناح بندی های سیاسی از اقصی نقاط کشور متقاضی بورس بوده اند، پس از قریب به دو سال صبر و پیگیری و صرف هزینه های مختلف مادی و روحی، درست در زمانی که در انتظار حکم بورس نشسته اند، درو می شود. به راستی، در اولین گام دولت یازدهم، جمع بزرگی از بهترین دانشجویان این کشور و خانواده های آنان را دچار یاس و ناامیدی نموده است. دانشجویانی که اکثریت آن ها فارغ از هر گونه رانت مشغول تحصیل در دوره های مختلف تحصیلی بوده اند.

وی می افزاید: اگر قرار است صدور حکم بورس متوقف شود، پس اعلام فراخوان جدید برای جذب هیات علمی به همان سیاق و روش قبلی (تاکید می کنم دقیقا به همان روش قبل) به چه نیتی صورت گرفته است؟ آیا تنها هدف ملغی کردن تصمیمات دولت قبل بوده است به این قیمت که عده ای جوان بی تقصیر در این بین متضرر شوند؟ اگر یک دانشجوی دکتری همچون حقیر که سال سوم تحصیل را می گذرانم، هم اکنون مجددا در فراخوان شرکت نمایم، با توجه به حجم انبوه متقاضیان فعلی و متقاضیانی که با این تصمیم وزارت علوم به آن ها افزوده می شوند، چه تضمینی هست که مجددا بتوانم موافقت یک واحد دانشگاهی را کسب نمایم؟ یا اگر کسب نمودم چه تضمینی هست که پس از دو سال دیگر با چنین تصمیمات خلق الساعه ای مجددا کان لم یکن نگردد؟ و باز اگر حتی کان لم یکن هم نگردد، به نظر سرپرست محترم آن وزارتخانه باز هم امثال اینجانب متضرر نشده اند؟