آرشیو سه‌شنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۸۱
اخبار کشور
۱۰

خارج از دستور

درخواست لاریجانی برای رفع ابهامات واگذاری زمین نمایشگاه به صداوسیما

مشاور رئیس مجلس از نامه لاریجانی به رئیس جمهور درباره مصوبه دولت دهم مبنی بر واگذاری زمین نمایشگاه بین المللی به صداوسیما خبر داد.

حسن زمانی با اشاره به این مطلب اظهار داشت: آقای لاریجانی در این نامه به ابهامات موجود در این مصوبه برای واگذاری زمین نمایشگاه بین المللی به صداوسیما اشاره و خواستار اصلاح آن توسط دولت شده است.

مشاور رئیس مجلس به فارس گفت: اگر دولت اصل مصوبه دولت دهم را قبول داشته باشد می تواند با رفع ابهامات، آن را اجرایی کند.

پیشنهاد تشکیل شعبه ویژه اصل 90 در قوه قضائیه

سخنگوی کمیسیون اصل 90 اعلام کرد در جلسه روز یکشنبه پیشنهاد تشکیل شعبه ویژه این کمیسیون در قوه قضائیه برای رسیدن به پرونده های ارجاعی مطرح شد.

مصطفی افضلی فرد با اشاره به جلسه عصر روز یکشنبه این کمیسیون اظهار داشت: این جلسه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و در این جلسه در رابطه با تسریع در بررسی پرونده های ارجاعی به کمیسیون مواردی مطرح شد و آقای لاریجانی نیز بر اولویت بندی این پرونده ها تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 همچنین خاطرنشان کرد: در این جلسه پیشنهاد تشکیل شعبه ویژه در قوه قضائیه برای رسیدن به پرونده های ارجاعی از کمیسیون اصل 90 مطرح شد چراکه طبق قانون رسیدگی به پرونده های ارجاعی از کمیسیون اصل 90 باید خارج از نوبت و به صورت فوری باشد که کمیسیون پیشنهاد دارد تا یک شعبه ویژه در قوه قضائیه برای رسیدگی به این پرونده ها تشکیل شود.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین تعدادی پرونده در کمیسیون اصل 90 در دست بررسی است که از جمله آن ها شکوائیه جمعی از نمایندگان و 14 هزار نفر از مردم از ستاد نوسازی حمل و نقل و سوخت کشور است که در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی به تسنیم گفت: همچنین پرونده مربوط به تاسیس تالار بین المللی در جزیره کیش که با اقدام کمیسیون اصل 90 و سازمان بازرسی کشور از انجام آن جلوگیری شده، در کمیسیون در حال بررسی است و تخلفات آن مورد رسیدگی قرار گرفته است و گزارش آن نیز به زودی آماده خواهد شد.