آرشیو سه‌شنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۲۰۵۸۱
اخبار کشور
۱۰

هشدار سفرای ایران، روسیه و سوریه به آمریکا: حمله به سوریه اشتباه محاسباتی است

سفرای سوریه، روسیه و ایران ضمن هشدار به آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره حمله به سوریه یادآور شدند که آنها باید قبل از دست زدن به چنین خطایی، محاسبات خود را برای مرحله پس از آن مرور کنند.

غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان طی نشست های جداگانه ای با همتایان سوری و روسی خود، آخرین تحولات منطقه به ویژه موضوع تهدید آمریکا علیه سوریه را مورد بررسی قرار داد.

«علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان با اشاره به روحیه بالاو آمادگی کامل ارتش و مردم سوریه برای دفاع از میهنشان، تاکید کرد: سخن گفتن از حمله محدود، به موجب قوانین بین المللی حرفی پوچ و بی معنی می باشد و قطعا هرگونه حمله ای حتی به صورت محدود حمله به حاکمیت یک کشور تلقی شده و مستلزم پاسخ متناسب خواهد بود.

سفیر سوریه ضمن تصریح بر اینکه براساس شواهد و مدارک موجود، طرف استفاده کننده از سلاح شیمیایی علیه زنان و کودکان بی گناه، گروه های مسلح مورد حمایت کشورهای خارجی بوده اند، هشدار داد که آمریکا و رژیم صهیونیستی باید قبل از دست زدن به چنین خطایی، محاسبات خود را برای مرحله پس از آن مرور کنند.

سفیر کشورمان نیز تلاش برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز و سیاسی برای سوریه را به نفع همه دانست و با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری، ماجراجویی آمریکایی-صهیونیستی در منطقه را به زیان آنان و به مثابه انفجار بشکه باروت در منطقه برشمرد.

رکن آبادی با اشاره به سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سوریه و لبنان، حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از مردم و نظام سوریه را مورد تاکید قرار داد.

«الکساندر زاسیپکین» سفیر روسیه در لبنان نیز با اشاره به وجود شواهد و اطلاعات موثق مبنی بر اینکه بکارگیری سلاح شیمیایی از سوی گروه های مسلح مخالف نظام صورت گرفته، اضافه کرد: نباید اجازه داد طرفی که از سلاح شیمیایی استفاده کرده، از این جنایت به نفع خود بهره برداری کند. زاسیپکین با یادآوری موضع ثابت روسیه در مخالفت با هرگونه حمله نظامی به سوریه گفت: آمریکایی ها قطعا در محاسبات خود درخصوص سوریه دچار اشتباه شده اند.