آرشیو پنجشنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۵۴۵۳
اجتماعی
۴

گزیده اخبار

اجرای طرح ملی ثبت آنی از 26 شهریورماه

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: اجرای طرح ملی ثبت آنی از 26 شهریورماه جاری الزامی است. محمدرضا دشتی اردکانی افزود: بنا به درخواست های مکرر از ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر تاخیر در زمان الزامی شدن طرح ملی ثبت آنی به منظور برقراری هماهنگی های بیشتر، احمد تویسرکانی ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با این درخواست موافقت کرد. رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: طبق هماهنگی های صورت گرفته اجرای طرح ملی ثبت آنی از روز سه شنبه 26 شهریورماه جاری همزمان با میلاد باسعادت امام رضا(ع) الزامی خواهد شد. همچنین زمان اعلام شده به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

100 هزار صندلی خالی در سال تحصیلی جدید دانشگاه ها

مدیرکل برنامه ریزی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نورگفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی در دانشگاه های دولتی، پیام نور و غیردولتی ها 730 هزار نفر است در حالی که 690 هزار نفر انتخاب رشته محل کردند و عملا بیش از یکصد هزار صندلی خالی در سال تحصیلی جدید خواهیم داشت. دکتر محمدهادی امین ناجی علت این کمبود جمعیت دانشجویی را در تغییر نگرش داوطلبان پسر دانست و گفت: نگرش داوطلبان پسر نسبت به بازار کار و آموزش عالی تغییر کرده و تعداد بیشتر داوطلبان را دختران تشکیل داده اند.

اعلام نتایج آزمون دکترا روز شنبه

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که اسامی پذیرفته شدگان آزمون مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه امروز منتشر می شود گفت: نتایج نهایی آزمون دکترا نیز شنبه 16شهریور اعلام می شود. دکتر ناصر اقبالی در نشستی خبری با اشاره به این که در آزمون دکترای امسال 6 هزارو 500 نفر در 176 رشته با یکدیگر رقابت کردند اظهار داشت: از این تعداد 2 هزار نفر در دوره با آزمون و500 نفر در دوره بدون آزمون پذیرفته خواهند شد. وی درباره نسبت جنسیتی پذیرفته شدگان گفت: در این دوره 39 درصد زن و 61 درصد مرد پذیرش شده اند که می توانند در واحدهای دانشگاهی ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند. به گفته اقبالی پذیرفته شدگان آزمون دکترا باید در روز دوشنبه 18 شهریور 92 به واحد دانشگاهی پذیرفته شده مراجعه و ثبت نام قطعی را انجام دهند.