آرشیو پنجشنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۵۴۵۳
شوک امروز
۱۴

سردار احمدی مقدم: پلیس در فرودگاه تعطیلی ندارد

سردار احمدی مقدم رئیس پلیس ایران با اشاره به ضرورت تغییر در لباس ماموران مستقر در فرودگاه های کشور، انضباط بخشی بیشتر به فرودگاه ها، نحوه برخورد با مسافران، ضرورت حل مشکل ترافیک در اطراف فرودگاه مهرآباد بویژه در ایام حج و غیره پلیس فرودگاه های کشور را یکی از مجموعه هایی برشمرد که کارشان تعطیلی ندارد و گفت: این اقدام ها حتی در ایام تعطیلات و آسایش مردم نیز دوچندان می شود. وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر این که رضایت خداوند از رضای مردم به دست می آید، تصریح کرد: اگر به دنبال رضایت خداوند هستیم باید ببینیم آیا مردم راضی هستند یا خیر؟

فرمانده ناجا با بیان این که صنعت هوایی وضعیت ویژه ای دارد و 18 دستگاه رسمی با زیرمجموعه های مختلف در آن فعالیت می کنند، گفت: به عنوان مثال یکی از این 18 دستگاه پلیس است؛ اما داخل همین مجموعه پلیس یگان های آگاهی، پیشگیری، مواد مخدر، مبارزه با سرقت و غیره به طور مستقل فعالیت دارند. سردار احمدی مقدم با بیان این که مجموعه ای مانند صنعت هواپیمایی نداریم که اینچنین دارای زبانی یکپارچه و بین المللی باشد، خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه های پیشرفت و توسعه هر کشور توسعه فرودگاه است و اساسا پیشرفت بدون فرودگاه مفهومی ندارد.

وی صنعت هوایی را صنعتی پیچیده، حرفه ای، حساس، فنی و دقیق دانست که نیازمند کاری شبانه روزی و منسجم است و ادامه داد: امنیت از ابعاد بسیار مهم در صنعت هواپیمایی است و این امر هم در ایمنی برای بررسی سوانح و هم در تامین امنیت مسافران و فرودگاه ها نمود دارد که پلیس و سپاه پاسداران هر دو در این زمینه نقش دارند. سردار احمدی مقدم با اشاره به سوانحی که صنعت هواپیمایی کشور را تهدید می کرد، اظهارکرد: در بررسی هایی که انجام شد متوجه شدیم عمده این سوانح مربوط به بی انضباطی ها بوده و علی رغم تحریم ها و وجود هواپیماهای قدیمی و نخریدن وسایل نو و... کارشناسان ما موفق شده اند این وسایل را سرپا نگه دارند.