آرشیو سه‌شنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۱۸۲۸
جهان
۱۱

نزدیک

باید رییس جمهور جدیدی برای کشور انتخاب شود

ایسنا: اسامه نجیفی، رییس پارلمان عراق در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر پارلمان از رهبران همه فراکسیون های سیاسی در عراق خواست سند شرافت را که مربوط به حل اختلافات سیاسی در این کشور است امضا کنند. نجیفی همچنین اعلام کرد که قرار است به زودی نشستی با کمیته امنیتی پارلمان و رهبران فراکسیون های پارلمانی با حضور نوری مالکی، نخست وزیر و فرمانده عالی نیروهای مسلح عراق برای بررسی وضعیت امنیتی این کشور برگزار شود. او درباره مساله غیبت جلال طالبانی، رییس جمهوری این کشور از عرصه سیاست نیز گفت: اگر وضعیت جسمانی طالبانی به نحوی باشد که امکان بازگشت وی به پست ریاست جمهوری وجود نداشته باشد، باید رییس جمهور جدید برای عراق انتخاب شود.

اتحادیه اروپا شهرک سازی را منع کند

شینهوا: مقام های فلسطینی از اتحادیه اروپا خواستند هرچه سریع تر در راستای جلوگیری از شهرک سازی اسراییل در اراضی اشغالی فلسطین اقدام کند و تصمیم خود را در زمینه محدود کردن این شهرک سازی عملی سازد. مقامات فلسطینی هشدار دادند که بی تفاوتی در قبال شهرک سازی اسراییل در اراضی اشغالی می تواند فرآیند مذاکرات صلح را با مشکل مواجه سازد. نبیل شعث، از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح گفت، از نظر فلسطینی ها بی تفاوتی اتحادیه اروپا و عدم اتخاذ تصمیمی مناسب در قبال شهرک سازی های اسراییل امیدها برای تحقق صلح برپایه راهکار تشکیل دو کشور را از میان می برد.

«انصار بیت المقدس» مسوول ترور نافرجام وزیر کشور

الجزیره: گروه موسوم به «انصار بیت المقدس» که در شبه جزیره سینا مستقر است، مسوولیت انفجاری که وزیر کشور مصر را هدف قرار داده بود، برعهده گرفت. این گروه در بیانیه ای از تمام مسلمانان مصر خواسته است جهت حفظ جان و دارایی شان از تمام تاسیسات و مقرهای وابسته به وزارت دفاع و کشور دور شوند. گروه انصار بیت المقدس هشدار داد: آنچه که در آینده رخ خواهد داد شدیدتر خواهد بود. همچنین این گروه ارتباط خود را با القاعده علنی کرده است. از سوی دیگر، سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد که نیروهای ارتش و پلیس در بزرگ ترین عملیات نظامی در شمال شبه جزیره سینا برای پاکسازی آن از وجود تروریست ها در حالت آماده باش خواهند بود.