آرشیو شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۳۷۸۹
جامعه - ورزش
۱۷

شاگردان ولاسکو مقتدرانه از سد بحرین گذشتند و به رقابت های جهانی راه یافتند

راهیابی والیبال ایران به رقابت های جهانی

سه پیروزی مقتدرانه ملی پوشان والیبال ایران مقابل پاکستان، اندونزی و بحرین معنایی جز راهیابی ایران به رقابت های قهرمانی جهان نداشت.

رقابت های انتخابی گروه دوم قاره آسیا برای راهیابی به مسابقه های قهرمانی جهان در شرایطی عصر دیروز در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی تهران پیگیری شد که تیم ایران در سه ست پیاپی (25 بر 16، 25 بر 17 و 25 بر 14) بر بحرین غلبه کرد؛ درست مثل دو بازی قبلی که با همین نتیجه بر تیم های پاکستان و اندونزی غلبه کرده بود. به این ترتیب تیم کشورمان با قرار گرفتن در رده نخست گروه دوم بلیت شرکت در پیکارهای جهانی (لهستان شهریور 93) را کسب کرد. البته بحرینی ها هم که همچون تیم ایران پیش از این مسابقه هیچ ستی را واگذار نکرده بودند امیدوار بودند مقابل ایران بازی در خور توجهی ارائه کنند، اما هرگزحریفی جدی برای تیم کشورمان نبودند.

به هر حال تیم ایران در حالی به این موفقیت دست یافت که با توجه به درخشش خود در ماه های گذشته و بویژه در لیگ جهانی والیبال، گذشتن از سد حریفان درجه دوم و سوم آسیا یعنی امثال بحرین برای شاگردانش ولاسکو قابل پیش بینی بود و به خاطر همین رویکرد بود که ولاسکو به بازیکنانی چون سعید معروف و محمد موسوی استراحت داد تا برای رقابت های پیش رو آماده شوند. تیم ایران که مهرماه رقابت های جام ملت های آسیا در امارات را در پیش دارد، چنانچه در آن رویداد هم قهرمان شود جواز حضور در رقابت های جام جهانی را کسب می کند.

تیم ایران پیش از حضور در امارات یک اردوی تدارکاتی هم در ترکیه خواهد داشت تا با آمادگی کامل راهی امارات شده و برای دفاع از عنوان قهرمانی خود با آمادگی کامل به میدان برود.