آرشیو شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۳۷۸۹
جامعه - ورزش
۱۷

صعود ایران به رده دوم فوتبال آسیا

پس از مدت ها فوتبال ایران در جایگاهی بهتر از چهارمی آسیا ایستاد تا سرانجام مزد صعود مقتدرانه خود به جام جهانی برزیل را بگیرد. فیفا در جدیدترین رده بندی تیم های ملی دنیا 633 امتیاز برای تیم ملی ایران منظور کرد تا این تیم با چهار پله صعود نسبت به ماه قبل در رده چهل و هشتم جهان و دوم آسیا قرار گیرد.

براساس این رده بندی، ایران بالاتر از تیم هایی چون ترکیه، مصر و ولز و در آسیا نیز از تیم هایی نظیر استرالیا، ازبکستان و کره جنوبی پیشی گرفت و بعد از ژاپن در رده دوم ایستاد.

در حال حاضر ژاپن با پنج پله سقوط و 671 امتیاز در رده 42 جهان و اول آسیا قرار دارد، استرالیا با 603 امتیاز و هفت پله سقوط در جایگاه 53 جهان و سوم آسیا قرار گرفته و ازبکستان هم که سه روز پیش در بازی پلی آف مقابل اردن شکست خورد، با 579 امتیاز در رده 57 دنیا و چهارم آسیاست. کره جنوبی هم روند نزولی اش را ادامه داده و با دو پله سقوط و 574 امتیاز در رده 58 جهان و پنجم آسیا قرار دارد.

در این رده بندی اسپانیا همچنان برترین تیم فوتبال دنیاست. آرژانتین پس از راهیابی به جام جهانی 2014 برزیل به مکان دوم صعود و جای آلمان را گرفت. ژرمن ها به مکان سوم رفتند و اکنون بالاتر از ایتالیا، دیگر تیم راه یافته به جام جهانی بیستم ایستاده اند.