آرشیو دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۶۸
ایران زمین
۲۱

نمایش توان دفاعی نیروهای مسلح در استان البرز

کرج - خبرنگار ایران: در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، نیروهای مسلح استان البرز توان دفاعی خود را به نمایش گذاشتند. در این رژه که روز یکشنبه برگزار شد یگان های نمونه سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج در مقابل جایگاه که به تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مزین بود، توان خود را به نمایش گذاشتند.سردارمهدی ربانی معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آئین تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت های ملت بزرگ ایران بویژه جوانانی است که با خون خود از خاک ایران اسلامی دفاع و محافظت کردند.

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: رزمندگان اسلام در دفاع مقدس اولین جنگ را تجربه کردند و در حالی که دشمن فکر مختومه کردن جنگ در 48ساعت را به نفع خود داشت، با مقاومت دلیرمردان اسلام هشت سال به طول انجامید و در نهایت نیز پیروز میدان شدند.

وی یادآورشد: در دوران دفاع مقدس ملت ایران نبرد حق علیه باطل را نزد جهانیان به نمایش گذاشت. هفته دفاع مقدس هفته ایثار و مقاومت خالصانه رزمندگان اسلام است و همیشه در تاریخ ماندگار است. ربانی خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس یادآور دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از انقلاب، ولایت و میهن اسلامی خویش، قله های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

هفته دفاع مقدس، دفاع مشروع امت سلحشور ایران برای حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم است. در این آئین همچنین از جمعی از خانواده های شهید استان تجلیل شد.