آرشیو پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۷۷
صفحه آخر
۲۰

وزیر فرهنگ پاسخ داد: درباره انتخاب گذشته، بازگشایی خانه سینما و اعتبار فرهنگی استان ها

فرهنگ حواشی بسیاری داشت که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم شد. ولی علی جنتی خیلی زود تصمیم به سامان دادن به این وضعیت گرفت و با بازگشایی خانه سینما بخشی از این حواشی را از بین برد.

درباره حواشی بازگشایی خانه سینما، انتخاب فیلم «گذشته» و اعتبار مربوط به استان ها در حوزه فرهنگ و هنر پاسخ داده است.

جنتی درباره بازگشایی خانه سینما گفته: «اعتراضاتی مبنی بر این که چرا خانه سینما باز شده است مطرح شد و برخی اعضای کمیسیون معتقد بودند که ممکن است، غیرقانونی باشد. اما ما نمی خواهیم غیراز قانون عمل کنیم و ما طبق قانون عمل خواهیم کرد و معتقدیم این کاری که انجام شده تاکنون نیز طبق قانون بوده است.»

او همچنین در مورد معرفی فیلم «گذشته» به اسکار، توضیح داده: «چند ماه قبل از تشکیل دولت جدید، اعضای این گروه 12 نفره انتخاب شده بودند و افرادی که انتخاب شدند، عموما حرفه ای و از کارگردان هایی هستند که آشنا به مباحث فنی و محتوایی می باشند. از بین بیش از 50 فیلم، 12 فیلم گزینه شده اند که جزو بهترین فیلم ها بوده اند و از بین 12 فیلم به 2 فیلم رسیده اند که «گذشته» و «دربند» بوده است.» اما جنتی در حاشیه جلسه اخیر هیات دولت در رابطه با اعتبار مربوط به استان ها، در حوزه فرهنگ و هنر هم گفته: «براساس اعتباراتی که دولت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می دهد، تصمیم گیری می کنیم و به همان میزان که اعتبار تخصیص می دهند به همان میزان در مورد استان ها در نظر گرفته می شود.»

او ادامه داده: دولت اصلاحیه ای به مجلس تقدیم می کند که براساس آن اصلاحیه هر مقدار که در مجلس تصویب شود و تخصیص داده شود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به استان ها خواهد داد و با توجه به تنگناهای مالی که دولت دارد، موجب شده است، اصلاحیه تنظیم شود و در حال حاضر در مجلس مطرح است که ان شاء الله امیدواریم تصویب شود.