آرشیو پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۷۷
ورزشی
۱۸
توپ و تور

چهارمین برد والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا

کره جنوبی 3 بر یک تسلیم شد

کره جنوبی چهارمین حریف تیم ملی والیبال ایران در هفدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا بود که عصر دیروز برابر ملی پوشان کشورمان صف آرایی کرد.

والیبالیست های ایران که به سادگی از سد تیم های قزاقستان، کویت و عراق عبور کرده بودند، دیروز برابر کره ای ها روز پرتحرک تری را گذراندند.

هرچند که برتری شاگردان ولاسکو کاملا محسوس بود اما نزدیکی امتیازات در همه ست ها حاکی از آن بود که حریف هم برای برد به میدان آمده و خود را برای رویارویی با تیم قدری چون ایران آماده کرده است.

مردان والیبال ایران که با نتیجه 3 بر یک بازی دیروز را به نفع خود به اتمام رساندند، عملکرد بسیار خوبی داشته و یک ست را هم براساس برخی اشتباهات فردی از دست دادند.

کره جنوبی یکی از رقیبان سنتی والیبال ایران در سطح قاره کهن محسوب می شود و پس از ژاپن با 4 طلا، 3 نقره و 8 برنز در رده دوم پرافتخارترین تیم های آسیایی قرار دارد.

براین اساس، یاران ولاسکو از قبل می دانستند که بازی برابر این تیم با 3 دیدار گذشته شان کاملا متفاوت است یا شاید تا حدودی کار سخت تری را پیش رو دارند.

در ست اول بازیکنان ایران مرتکب چندین خطا شدند و همین باعث امتیازدهی به کره ای ها شد اما در نهایت همکاری گروهی بازیکنان، یاران ولاسکو را از حریف پیش انداخت و در نهایت این ست را با نتیجه 25 بر 19 به سود خود به پایان بردند.

شروع خوب والیبالیست های کشورمان در ست سوم، نشان از برتری آنها داشت، بازیکنان ما در این ست کمتر مرتکب اشتباه شدند و با برتری 25 بر 17 این ست را نیز پیروز شدند.

شاید از پیش برنده دانستن خود باعث شکست تیم ایران در ست سوم شد.

شاگردان ولاسکو در ست سوم در زدن سرویس ها و دریافت ها اشتباهات زیادی انجام دادند و کره ای ها هم از فرصت استفاده کرده و این ست را با برتری 25 بر 22 از میدان خارج شدند. بازیکنان ایران که از شکست ست سوم به خود آمده بودند، ست چهارم را بسیار خوب آغاز کرده و جنگنده تر وارد شدند و در انتها موفق شدند 25 بر 23 به کار خود پایان داده و برد چهارم را در این مسابقات در کارنامه خود ثبت کنند.