آرشیو پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۷۷
ایران زمین
۱۷
گوناگون

مشاهده گربه وحشی کمیاب در جم

عسلویه - خبرنگار ایران یک قلاده زنده و لاشه یک گربه کاراکال که از گونه های کمیاب و در معرض خطر انقراض در کشور است برای نخستین بار در منطقه کوهستانی شهر جم استان بوشهر مشاهده شده است.

احمد آذریار،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های کنگان، جم و عسلویه استان بوشهر در این باره اعلام کرد: به احتمال زیاد به علت نزدیک شدن این جانوران به دامداران منطقه یاد شده، یکی از آن ها از سوی دامداران به ضرب گلوله کشته شده است. یک قلاده دیگر از این جانور از سوی محیط بانان زنده گیری و پس از انتقال به اداره محیط زیست در کنگان، مراقبت و تغذیه شد. این جانور با حضور کارشناسان محیط زیست در فضایی امن در منطقه رها و به آغوش طبیعت باز می گردد.

عشایر تا 15 آبان کوچ نکنند

گروه«ایران زمین» با توجه به خشکسالی موجود، اداره کل امور عشایری استان همدان توصیه کرد، عشایر تا 15 آبان اقدام به کوچ نکنند.

حمزه علی یزدانی، مدیرکل امور عشایری استان همدان در گفت و گو با ایسنا در این باره گفت: به علت این که وضعیت خشکسالی در مناطق قشلاقی شدیدتر است، به این قشر توصیه می شود تا تاریخ یاد شده کوچ خود را شروع نکنند.

گونه جدیدی از شش پایان گزارش شد

کرمانشاه - خبرنگار ایران گونه جدیدی از شش پایان راسته دم فنریان برای نخستین بار در دنیا از سوی مرتضی کهراریان، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه کشف شد.

این دانشجوی دکترای رشته حشره شناسی خاطرنشان کرد: تاکنون 2جنس و 13 گونه دیگر از این راسته از سوی اینجانب برای نخستین بار در ایران گزارش شده که نتایج آن در مجلات مختلف چاپ شده یا در حال چاپ است.

به گفته وی، در این تحقیق، رضا وفایی شوشتری، ابراهیم سلیمان نژادیان و بهمن شمس از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و معصومه شایان مهر از دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی دانشگاه ساری به عنوان همکار فعالیت داشته اند.