آرشیو پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۷۷
ایران زمین
۱۷

شرق گیلان به قزوین متصل می شود

قزوین - خبرنگار ایران عملیات ساخت نخستین فاز جاده قزوین - رحیم آباد به کلاچای در گیلان با اختصاص 2 هزار میلیارد ریال اعتبار به زودی شروع می شود.

جعفر قزوینیان، مدیرساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار داشت: مناقصه اجرای این طرح اعلام و به زودی با انتخاب پیمانکار مبادرت به ساخت نخستین فاز این جاده به طول 26 کیلومتر خواهد شد. وی با اشاره به مشخصات این جاده جدید، افزود: جاده قزوین - رحیم آباد به کلاچای با مشخصات راه اصلی و با عرض 20/11 متر و 150 کیلومتر مسافت نخستین جاده ارتباطی قزوین به شرق گیلان خواهد بود.

مدیرساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به ساخت یک دستگاه پل به مسافت 2 کیلومتر در این جاده اشاره کرد و ادامه داد: این پل در مرز بین استان های قزوین و گیلان قرار دارد. از 150 کیلومتر مسافت این جاده، 100 کیلومتر آن در استان قزوین واقع شده که در فاز نخست، عملیات ساخت 26 کیلومتر آن در این استان شروع می شود. به گفته وی، توزیع ترافیک ملی کشور، نخستین راه ارتباطی این استان با شرق گیلان، وجود جاذبه های گردشگری و در نهایت کاهش 150 کیلومتری مسافت قزوین به شرق گیلان از ویژگی های این جاده خواهد بود.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: با بهره برداری از جاده های قزوین به تنکابن در مازندران و قزوین به کلاچای در گیلان بدون شک شاهد کاهش شدید ترافیک کریدورهای جنوب، مرکز و شرق کشور به شمال و شمال غربی کشور که شامل جاده های چالوس، هراز، آزادراه و جاده قدیم قزوین به رشت خواهیم بود، همچنین با راه اندازی این 2 جاده علاوه بر کاهش چشمگیر بعد مسافتی، کاهش مصرف سرانه سوخت را نیز خواهیم داشت.