آرشیو شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲، شماره ۱۸۵۵
سیاست
۲

روزنه

ظریف:سخنان «کری» اشتباه ترجمه شده است

ایسنا: «جواد ظریف»، وزیر خارجه کشورمان، در پاسخ به اظهارات منتشرشده از جان کری، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه مذاکرات محرمانه ای با ظریف دارد که نمی خواهد جزییاتش را منتشر کند، گفت: «هیچ مذاکره محرمانه ای بین ما وجود نداشته است. یک جلسه در نیویورک داشته ایم و پس از آن نه تماس تلفنی بوده و نه مذاکره دیگری.» او با انتقاد از ترجمه اشتباه سخنان وزیر خارجه آمریکا افزود: «متن سخنان جان کری را در مالزی دیده ام که در آن وی اشاره ای به مذاکرات محرمانه نمی کند.»

شهادت 5 عضو سپاه کردستان در درگیری با «پژاک»

ایسنا: پنج عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در درگیری با عوامل ضدانقلاب در کردستان به شهادت رسیدند. طی درگیری روز پنجشنبه نیروهای سپاه و برخی عوامل ضدانقلاب در شهرستان بانه استان کردستان پنج عضو سپاه شهید و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند. پیکر این پنج نیروی سپاه کردستان به نام های فتاح محمدی، جلال مصطفایی، حاج مطلب احمدیان، لقمان حسینی و مخدومی، صبح دیروز با حضور مقامات استان تشییع شد. روابط عمومی نیروی زمینی سپاه نیز با صدور اطلاعیه ای با تایید این خبر اعلام کرد که درگیری در نزدیکی روستای ساوان شهرستان بانه در استان کردستان روی داده است. همچنین نماینده سقز و بانه در مجلس تایید کرد که پنج نفر از اعضای سپاه استان کردستان در درگیری با نیروهای پژاک به شهادت رسیده اند. محسن بیگلری اظهار کرد: این پنج عضو سپاه که چهارنفر اهل بانه و یک نفر اهل قروه بودند، در درگیری با نیروهای پژاک به شهادت رسیده اند. وی همچنین گفت که در این مراسم، مسوولان استانی، مسوول قرارگاه حمزه سیدالشهدا، فرمانده سپاه استان کردستان، جمعی از معاونان سپاه و مسوولان شهرستان بانه و سقز حضور داشته اند.

محمدباقر نوبخت: فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری نیست

ایسنا:سخنگوی دولت در واکنش به معرفی حسین فریدون به عنوان دستیار ویژه رییس جمهور از سوی یکی از سایت های وابسته به دولت گفت: خیر، چنین چیزی درست نیست و اگر چنین موضوعی باشد خودمان رسما اطلاع رسانی خواهیم کرد.