آرشیو شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۰
سیاسی
۲۳
خبر

هشدار مدیر حوزه های علمیه به صدا و سیما

حسینی بوشهری با انتقاد از صداوسیما گفت: متاسفانه برخی از کارگردانان و تهیه کنندگان فیلم ها و سریال ها شان و جایگاه روحانیت را در ساخت محصولات خود حفظ نمی کنند. به گزارش مهر مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم با بیان این که «به آنان هشدار می دهیم توهین به روحانیت و سبک شمردن کسوت مقدس آن بس است» تصریح کرد: اگر این رویه استمرار داشته باشد، حوزه ساکت نخواهد ماند. حسینی بوشهری با بیان ویژگی های شاخص یک مبلغ موفق، گفت: روحانیون و طلاب مبلغ باید نماد اصلاح امور دینی مردم باشند. مبلغان باید خداترس بوده و این مساله رمز موفقیت در کار ایشان است، امانت داری و صداقت از دیگر مسائلی است که باید از سوی مبلغان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اهتمام هرچه بیشتر مبلغان به تربیت دینی جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از سوی مبلغان نسبت به تبیین مبانی دینی و معارف اهل بیت توجه لازم صورت گیرد و روحانیون به دلیل نجات مستضعفان شیعه نقش مهمی بر دوش دارند.

حسینی بوشهری صاحبنظر بودن و تسلط روحانیون تبلیغی در همه مباحث مربوط به دین را از دیگر شاخصه های یک مبلغ موفق دانست و یادآور شد: روحانی باید براساس مسائل پیرامون خود از جمله سیاست، فرهنگ، اقتصاد، بر پاسخ گویی به شبهات تسلط داشته باشد تا با انضمام به خداباوری و خداترسی، با شبهه افکنی هایی که برای نسل جوان تدارک دیده اند، مقابله کند.