آرشیو دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲، شماره ۱۱۷۴
ورزش
۱۰
گزارش

گزارش داوری بازی رایو- رئال

وطن امروز: رئال مادرید موفق شد در خانه رایو وایکانو با نتیجه 3بر2 به پیروزی برسد. بعد از اتمام این بازی بود که کارشناسان داوری روزنامه های مادریدی مارکا و آ.اس به آنالیز صحنه های حساس این بازی پرداختند.

روزنامه مارکا: 2 پنالتی درست بود و کارواخال باید اخراج می شد

آلوارس اسکیئردو، داور بازی رایو وایکانو- رئال مادرید کار زیادی در بازی شنبه شب داشت. او دراکثر تصمیماتش درست عمل کرد. خطای کارواخال روی ناچو، خطای پنالتی نبود و او به درست گل فالکه را مردود اعلام کرد. چرا که درلحظه ضربه زدن به توپ جایگاهش قانونی نبود و در عین حال داور مسابقه به درستی خطاهای په په و مارسلو برروی بازیکنان تیم میزبان را سوت زد و دوضربه پنالتی به نفع رایو اعلام کرد که هر دو درست بودند. آندوخار اولیور، کارشناس مارکا در ادامه گزارشش نوشته: «داور بازی باید دومین کارت زرد کارواخال را به او نشان می داد و او را از زمین مسابقه اخراج می کرد.»

روزنامه آ.اس: 2 پنالتی و یک اخراج

دراین گزارش می خوانیم:«در دقیقه 5 بازی بازیکنان رایو وایکانو معتقد بودند که داور باید به خاطر خطای کارواخال برروی ناچو برای آنها یک پنالتی می گرفت که تصمیم داور در این صحنه درست بود. البته برخورد میان بازیکنان 2 تیم اتفاق افتاد ولی اعلام پنالتی برای این صحنه شاید بیش از حد بی رحمانه بود. درنیمه دوم 2 صحنه جنجالی دیگر را نیز شاهد بودیم. داور بازی گل رایو را آفساید گرفت و این تصمیم درست بود.رئالی ها هم معتقد بودند که داور باید در پی خطا برروی مودریچ یک ضربه پنالتی به نفع این تیم اعلام می کرده ولی این خطا در خارج از محوطه جریمه اتفاق افتاده بود. صحنه های جنجالی این بازی بیشتر در نیمه دوم بودند. آلوارس اسکیئردو، داور بازی به درستی خطای په په برروی جاناتان ویه را گرفت و نقطه پنالتی را نشان داد. خطای مارسلو برروی یاگو فالکه هم یک خطای پنالتی بود و دراین صحنه نیز داور تصمیم درستی گرفت. دقایقی بعد بازیکنان رایو وایکانو معتقد بودند که داور باید کارت زرد دوم را به کارواخال به خاطر خطا برروی فالکه به او نشان می داد که این یکی از صحنه های جنجالی بازی بود و کارواخال باید اخراج می شد.