آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۳
صفحه اول
۱

معاون رئیس جمهور در دیدار با نمایندگان خبر داد: آغاز 42 پروژه عمرانی با فاینانس چینی در آینده نزدیک

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی جزئیات جلسه مشترک مجمع نمایندگان خراسان رضوی با معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور را تشریح کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد با توجه به رکودی که در پروژه های عمرانی وجود دارد، از چند روز آینده پروژه های عمرانی که فاینانس چین را دارند و قراردادهای آن تنظیم شده آغاز و عملیاتی شود.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با خانه ملت تصریح کرد: قرارداد فاینانس حدود 42 پروژه با کشور چین تنظیم شده است و آماده عملیاتی شدن است و تنها موضوع سهم 5/7 درصد پیش پرداخت و آورده ایران بود که با توجه به مصوبه اصلاح بودجه 92 به دولت اجازه داده شد حداکثر 6 درصد از منابع صندوق توسعه ملی را نزد بانک های دولتی سپرده گذاری و بانک نیز تا دو برابر آن را به صورت تسهیلات در اختیار دولت قرار دهد و سهم 5/7 درصد آورده ایران برای فاینانس چین از این محل تامین می شود. وی با بیان این که فرایند اداری پروژه های مذکور آغاز شده است، ادامه داد: بعد از تایید اصلاح بودجه 92 از سوی شورای نگهبان به زودی مرحله عملیاتی پروژه های مذکور آغاز می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پروژه هایی که قرار است طی چند روز آینده آغاز شود 42 پروژه بزرگ کشور هستند که شامل هفت طرح فولادی، طرح های پتروشیمی، راه و سایر موارد می شود.

وی با بیان این که بودجه زیارتی نیز در بودجه 92، حدود 200 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تاکنون رقمی از این اعتبار تخصیص پیدا نکرده است که انتظار داریم این اعتبارات تخصیص داده شود. سبحانی افزود: در برنامه پنجم توسعه مقرر شده بودجه زیارتی صرفا برای شهرهای زیارتی لحاظ شود اما در بودجه 92 این رقم به تمام استان های کشور تسری پیدا کرده است.