آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۳
سیاسی
۲۳

خبر

رهبری ما را دلگرم کردند

عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران با 1+5 در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات ایران خاطرنشان کرد: صمیمانه از بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری و پشتیبانی که از دستگاه دیپلماسی کشور و تیم مذاکره کننده هسته ای داشتند و دلگرمی و اعتماد به نفسی که به ما دادند تشکر می کنم. امیدواریم این حمایت و ارشاد های ایشان همراه با پشتوانه عظیم مردمی بتواند ما را در مسیر درست مذاکرات هدایت کند. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که از مذاکرات آینده با 1+5 در ژنو چه انتظاری دارید، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که این بار وارد بحث های «محتوایی» شویم و بتوانیم درباره «محتوا» به سمت توافق پیش رویم.

قضاوت هنوز زود است

وی درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ژنو 2 گفت: هر دو طرف برای انجام مذاکرات جدی هستند، اما هنوز قضاوت درباره این که مذاکرات خیلی خوب است و به خوبی پیش می رود، زود است.

عراقچی همچنین گفت: هر زمان به جایی برسیم که آماده امضای سند توافق باشیم، حتما نشست با حضور وزیران امور خارجه ایران و شش کشور و خانم کاترین اشتون برگزار خواهد شد.

دولت امریکا کنگره را متقاعد کند

معاون وزیر امور خارجه در مورد برخی اخبار منتشر شده درباره تعیین یک دوره زمانی برای دولت امریکا از سوی کنگره برای انجام مذاکرات با ایران اظهار کرد: اگر دولت امریکا می خواهد مذاکرات پیش رود باید بتواند کنگره را راضی کند که وارد تحریم های جدید نشود. طبیعی است اگر تحریم های جدیدی که اتفاقا لابی صهیونیست در امریکا به دنبال آن است تصویب شود، قطعا مسیر مذاکراتی تخریب می شود.