آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲، شماره ۳۰۵۷
استان ها
۱۸

کوتاه

منطقه آزاد اروند کریدور ترانزیتی غرب کشور به عراق است

دنیای اقتصاد– اهواز– محمد علاف پور: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند کریدور ترانزیتی غرب کشور به عراق است.

اسماعیل زمانی ظرفیت منطقه آزاد اروند برای تبدیل شدن به هاب ترانزیتی منطقه را بسیار مناسب دانست و افزود: با حضور بخش خصوصی و دولتی همه چیز برای این توسعه مهیا است. وی با اشاره به رویکرد اصلی تجارت کشور درخصوص توسعه ترانزیت اظهار کرد: باید از موقعیت ویژه ایران به دلیل واقع شدن در منطقه خاورمیانه و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب استفاده کرد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: ساخت خط آهن مسیر بندر امام خمینی به منطقه آزاد اروند و اتصال آن به بندر خشک شلمچه سبب ایجاد سامانه حمل ونقل ریلی برای جابه جایی بارهای حجم دار و سنگین از این منطقه به کشور عراق و اتصال خلیج فارس به خط ترانزیتی مدیترانه و اروپا خواهد شد.

افزایش پروازهای مسیر تبریز – تهران و تبریز – مشهد

دنیای اقتصاد – تبریز – رعنا نیک رفتار: مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: با افزایش پروازهای مسیر تبریز – تهران و تبریز – مشهد، سه سورتی پرواز در مسیر تبریز – تهران و بالعکس توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر تور و 7 سورتی پرواز توسط شرکت کاسپین دایر می شود. علی رستمی افزود: پروازهای ایران ایر تور روزهای: شنبه، سه شنبه و پنج شنبه و پروازهای کاسپین همه روزه انجام خواهد شد. البته پیش از این تعداد پروازهای تبریز – مشهد و بالعکس هم در فرودگاه تبریز افزایش یافته و سه سورتی پرواز در این مسیر در روزهای شنبه، سه شنبه و پنج شنبه توسط هواپیمایی ایران ایر تور دایر شده است.

آغاز برداشت زعفران در صومعه سرا

دنیای اقتصاد– رشت: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا از برداشت محصول زعفران در 12 هزار مترمربع از زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

احمد پادیاب اظهار کرد: این محصول سال گذشته در پنج هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان صومعه سرا کشت شده بود که امسال بیش از صد درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است. وی پیش بینی کرد: امسال کشاورزان زعفران کار شهرستان صومعه سرا سه کیلوگرم زعفران به ارزش اقتصادی 210 میلیون ریال برداشت کنند.