آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۳
شوک امروز
۱۷

2 هواپیما حامل چتربازان نمایشی در آسمان با هم برخورد کردند

گروه شوک: دو هواپیمای حامل 10 چترباز نمایشی در ویسکانسین امریکا در آسمان با هم برخورد کردند اما چتربازان با پرش بموقع از مرگ نجات یافتند.

در این حادثه چتربازان برای انجام یک مانور در دو هواپیما در حال پرواز بودند که عدم رعایت فاصله هواپیمای عقبی، باعث برخورد این دو پرنده در آسمان با یکدیگر شد. در شرایطی که این برخورد سبب از کار افتادن موتور هواپیمای پیشتاز شده بود، چتربازان که آماده پرش بودند پیش از انفجار این هواپیما خود را به در خروجی رساندند و به بیرون پریدند و خلبان این هواپیما نیز که برای مواقع ضروری چتر نجات را به همراه داشت در حالی که اندکی آسیب دیده بود پس از مسافرانش از هواپیما بیرون پرید و جانش را نجات داد و هواپیما بر زمین سقوط کرد.

خلبان هواپیمای دوم هم که عامل اصلی این تصادف بود با مهارت بالاپرنده اش را با موفقیت بر زمین نشاند.چتربازان پس از رسیدن به زمین با دیدن لاشه مچاله شده هواپیمای پیشتاز در حالی که سر از پا نمی شناختند با خوشحالی از این پرش موفقیت آمیز یکدیگر را در آغوش می کشیدند و ابراز خوشحالی می کردند.به گزارش مسئولان برگزاری این مانور، خلبان مجروح پس از رسیدن به زمین به بیمارستان انتقال یافت و با چند بخیه سرپایی درمان شد.