آرشیو یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲، شماره ۱۸۷۸
اقتصادی
۴

گذر

محکومیت تحریم ایران توسط 5 برنده جایزه نوبل اقتصاد

فارس: در همایش اتاق بازرگانی تهران و تشکل های اقتصادی کشور اعلام شد پنج برنده جایزه نوبل اقتصاد تحریم ایران را محکوم کردند. در این همایش اعلام شد که پنج برنده جایزه نوبل اقتصاد از جنبش ضدتحریم که در ایران شکل گرفته است حمایت کرده و تحریم های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند. توماس شلینگ برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2005، الوین راث برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2012، گری بکر برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 1992، رابرت لوکاس برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 1995 و کنث ارو برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 1972 پنج اقتصاددانی هستند که تحریم های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده اند.

تحریم های نفتی ایران گریبانگیر پالایشگاه سریلانکا

فارس: یکی از مسوولان پالایشگاه نفت سریلانکا اعلام کرد: این پالایشگاه به دلیل تخلیه اشتباهی نفت ایران در بندر خود از 10نوامبر در تعطیلی موقت به سر می برد. به گزارش رویترز، جمهوری اسلامی ایران که این روزها در تحریم تحمیلی به سر می برد، روش هایی برای صادرکردن نفت خود و دورزدن تحریم انتخاب کرده است. یکی از مسوولان پالایشگاه نفت سریلانکا، (که بالغ بر 50هزاربشکه نفت در روز مصرف دارد)، اعلام کرد: این پالایشگاه به دلیل تخلیه اشتباهی نفت ایران در بندر خود از 10نوامبر در تعطیلی موقت به سر می برد.

هشدار آبی به ساکنان 10 کلانشهر

مهر: معاون نظارت و بهره برداری آبفای کشور با اعلام تنش آبی در 516شهر کشور، درباره وضعیت 10کلانشهر از جمله تهران، ایلام، زاهدان، اصفهان و مشهد هشدار داد حمیدرضا تشیعی با اعلام نوبت بندی آب در چهارشهر از استان های کرمان، سیستان وبلوچستان و گیلان گفت: به صورت کلی هم اکنون 516شهر کشور دارای تنش آبی است. امسال وارد سیزدهمین سال خشکسالی در کشور شدیم و تغییرات اقلیمی سبب شده بسیاری از منابع آب کشور از این خشکسالی متاثر شوند.

ارزان ترشدن خانه و ملک تا پایان سال

ایسنا: رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از ارزان ترشدن قیمت ملک خبر داد و گفت: تا پایان سال در بازار مسکن نه تنها دیگر گرانی نداریم بلکه خانه ارزان تر می شود. مصطفی قلی خسروی افزود: باید با افزایش عرضه مسکن نیاز بازار تامین شود و به نظر می رسد توقف مسکن مهر بیشتر به دلیل مشکلات برخی شهرهای جدید و به دلیل کمبود منابع بوده است.