آرشیو یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲، شماره ۱۸۷۸
جامعه
۱۴

پوشش بیمه ای 168 قلم داروی بیماران خاص

خانه ملت: رییس سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه بیمه ها باید خدمات یکسانی به مردم ارایه دهند، گفت: یکسان سازی منابع مالی صندوق های بیمه را در اولویت کاری خود قرار می دهیم. انوشیروان محسنی بندپی با تاکید بر اینکه عزم زیادی برای اجرای پزشک خانواده و یکپارچه سازی بیمه ها در سازمان بیمه سلامت وجود دارد، افزود: با توجه به هماهنگی ای که بین وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد به طور حتم تلاش داریم که این مهم را در دستور کار خود قرار دهیم. وی ادامه داد: در حال حاضر استارت یکسان سازی بیمه ها زده شده و بدون شک با تمام انرژی و توان از تمام فرصت های موجود برای اجرایی کردن آن بهره خواهیم برد. رییس سازمان بیمه سلامت، با تاکید بر اینکه یکسان سازی بیمه ها راه حل رفع مشکلات درمان کشور است، تصریح کرد: اجرای این امر می تواند ما را در ارایه بهتر خدمات درمانی یاری کند. محسنی بندپی با یادآوری زیرپوشش قرارگرفتن 168قلم داروی بیماران صعب العلاج، تاکید کرد: در ابتدا با هماهنگی معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت، 134قلم دارو و سپس 34قلم دارو را زیر پوشش بیمه قرار دادیم تا بیماران خاص بتوانند از حمایت های لازم بیمه ای برخوردار شوند.

وی افزود: با توجه به زیرپوشش رفتن 168قلم داروی بیماران خاص، برخی بیمه ها 50 درصد و برخی دیگر 90 درصد موظف به پرداخت هزینه این داروها شدند که البته یکسری از بیمه ها نیز هزینه داروها را به طور کامل بر عهده گرفتند.

رییس سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه عمده ترین مشکل حوزه سلامت افزایش قیمت داروهای بیماران صعب العلاج بود، تصریح کرد: به طور حتم درصدد هستیم تا بیمه ها خدمات یکسانی را به بیماران ارایه دهند و همه بیماران از دفترچه یکسانی برخوردار شوند.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه یکسان سازی منابع مالی صندوق های بیمه از اقدامات بعدی سازمان بیمه سلامت است، تصریح کرد: به طور حتم سازمان بیمه سلامت با همکاری مجلس از توان، ظرفیت و منابع مالی پایدار استفاده کرده و بحث یکپارچه سازی را اجرا می کند.