آرشیو یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲، شماره ۱۸۷۸
حوادث
۱۲

پنج قاره

نجات 61 مهاجر از دست قاچاقچیان انسان

هرالدتریبیون: 61مهاجر در عملیاتی در مرز مشترک مکزیک و آمریکا از چنگ قاچاقچیان انسان نجات یافتند. به گفته برخی از ربوده شدگان آنها به مدت یک هفته در شرایط غیرقابل تحملی نگهداری شده بودند. در این رابطه چهارنفر 18 تا 36ساله با اتهاماتی نظیر قاچاق و آدم دزدی دستگیر شده اند.

توقیف محموله 46میلیون دلاری هرویین

ریانووستی: آژانس مبارزه با موادمخدر روسیه 145کیلوگرم هرویین را به ارزش تقریبی 46میلیون دلار توقیف کرد. این محموله پس از عبور از قرقیزستان و قزاقستان، در اواخر ماه اکتبر به تاجیکستان قاچاق شده بود. در این رابطه، شش عضو گروه جنایی سازمان یافته بین المللی متشکل از ملیت های روسی و آسیای مرکزی دستگیر شدند.

انفجار در سالن نمایش

یورونیوز: انفجار مهیب در سالن نمایش «پاله د اسپور» پاریس 15زخمی برجا گذاشت. حال پنج نفر از زخمیان وخیم گزارش شده است. انفجار به علت آتش گرفتن موادمنفجره مرتبط با نورافشانی صحنه نمایش صورت گرفت. اکثر زخمی شدگان تکنیسین های سالن نمایش هستند. هیچ یک از تماشاگران در زمان انفجار در محل حادثه حضور نداشتند. انفجار خساراتی به سالن نمایش وارد کرده است.

«هایان» بیش از 100 قربانی گرفت

بی بی سی: توفان سهمگین «هایان» پس از عبور از مرکز فیلیپین به سمت جنوب شرق آسیا حرکت کرده است. گزارش ها حاکی از کشته شدن دست کم صدنفر در شهر «تاکلوبان» بر اثر این توفان سهمگین است. مقامات محلی این کشور پیش بینی کرده اند با برقراری ارتباط با مناطق آسیب دیده به احتمال زیاد شمار تلفات افزایش می یابد. سرعت حرکت این توفان هنگام عبور از روی خشکی بین 235 تا 275کیلومتر در ساعت اعلام شده و از آن به عنوان یکی از پرقدرت ترین توفان های ثبت شده نام برده می شود. صدها ساختمان که در مسیر عبور این توفان قرار داشتند، تخریب شده یا آسیب دیده اند و برق مناطق گسترده ای در فیلیپین نیز قطع شده است. همچنین رانش زمین، ارتباط از طریق راه های زمینی را در بسیاری از مناطق مرکزی این کشور مختل کرده است. شدت این توفان به حدی بود که حدود 750هزارنفر از مردم برای نجات جان خود و فرار از هایان، خانه هایشان را ترک کردند.