آرشیو یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۷
شوک امروز
۱۶
شوک پلیس

سردار مویدی تاکید کرد

باند مافیایی مواد مخدر در ایران وجود ندارد

هیچ باند مافیای مواد مخدر در کشور ایران فعالیت ندارد و در این بخش ساختارها قوی هستند. سردار علی مویدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: همان طور که در بخش کاهش عرضه موفق بوده ایم مطمئنا در زمینه کاهش تقاضای موادمخدر نیز می توانیم موفق باشیم و در این راستا گام برداریم.

وی با استناد به افکارسنجی های انجام شده در مورد مصرف موادمخدر عنوان کرد: نقش خانواده در نابسامانی های مصرف موادمخدر بر اساس این افکارسنجی 22 درصد، نقش فقر و بیکاری 15 درصد، نقش دوستان ناباب 13 درصد و نقش اعتیاد والدین 15 درصد بود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر افزود: فشار بیش از حد روی جوانان بر اساس این افکارسنجی 10 درصد، کنترل اجتماعی ضعیف 9 درصد، ضعف دینداری 4 درصد و دسترسی آسان به موادمخدر نیز 4 درصد برای نابسامانی های موجود در زمینه مصرف موادمخدر نقش داشته اند.

سردار مویدی همچنین در خصوص افکارسنجی دیگری گفت: بر اساس این افکارسنجی از مردم پرسیده شد باید برخورد با کدام یک از جرایم اجتماعی در اولویت قرار گیرد که بیش از 60 درصد مردم روی مبارزه با موادمخدر تاکید داشتند و بر همین اساس نیز فرماندهی ناجا سال گذشته برخورد با موادمخدر را در دستور کار قرار داد و به آن تاکید کرد.

وی در ادامه در مورد این که چگونه مواد مخدر از مرزها به سلامت تا شهرهای کشور وارد می شود نیز اظهار کرد: اگر در این رابطه منظور مافیاست باید بگویم خوشبختانه در کشور ما مافیا برای مواد مخدر وجود ندارد و ساختارهای ما در این بخش ساختارهای قوی هستند اما اگر عنصری در این زمینه وجود داشته باشد باید به صورت موردی آن را بررسی کنیم. سردار مویدی گفت: براثر مبارزه با مواد مخدر چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز بر جای مانده است و در چند دهه گذشته تعللی در مورد مبارزه با مواد مخدر صنعتی داشتیم که در چند سال گذشته قوانین آن وضع شد و این فرصت از قاچاقچیان مواد مخدر صنعتی گرفته شد تا بتوانیم به طور جدی با آن ها برخورد کنیم.