آرشیو دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲، شماره ۳۸۳۷
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

محشر تاسوعا و عاشورا به روایت نمایش های رادیویی

نمایش های کتمان، خادم الفقرا، قلندر، شب های تردید روزهای تاریک، به بزرگواری بخشش، خاک من بوی محشر می دهد و راهی دیگر در روزهای تاسوعا و عاشورا از شبکه های رادیویی پخش می شود.

به گزارش جام جم، در این نمایش ها اکبر زنجانپور، ژاله علو، توران مهرزاد، رضا و محمد عمرانی، صدرالدین شجره، خسرو فرخزادی، میرطاهر مظلومی، زهره مجابی، شهین نجف زاده، فریبا متخصص، صفا آقاجانی و... بازی کرده اند.

نمایش کتمان روزهای تاسوعا و عاشورا ساعت 22 از رادیو ایران پخش می شود. این نمایش به نویسندگی امیرحسین نجفی و کارگردانی جواد پیشگر، روایتگر و روزنامه نگار مخالف قاجار است که از دست ماموران فرار می کند.

نمایش خادم الفقرا به کارگردانی ندا هنگامی روزهای تاسوعا و عاشورا ساعت 24 از رادیو تهران تقدیم علاقه مندان می شود. نمایش قلندر هم ساعت 23 و 30 دقیقه روز عاشورا از رادیو جوان پخش می شود. این نمایش به نویسندگی روزبه حسینی و کارگردانی ندا هنگامی، روایتگر خاطرات دو پهلوان نامی است که درگیر ماجرایی می شوند.

نمایش شب های تردید روزهای تاریک هم روزهای تاسوعا و عاشورا ساعت 15 و 30 دقیقه از رادیو فرهنگ پخش می شود. این نمایش به نویسندگی مرضیه رشیدبیگی و کارگردانی جواد پیشگر درباره عباس شاکری بوده که در تدارک خروج از شهر و پیوستن به کاروان امام حسین (ع) است.

رادیو اقتصاد هم برای روز عاشورا نمایش به بزرگواری بخشش را ساعت 22 و 30 دقیقه پخش می کند؛ این نمایش به نویسندگی نعیما کرمی و کارگردانی فریدون محرابی درباره فردی به نام رسول است که اول محرم با ماشین به فردی می زند و او در دم می میرد و...رادیو اقتصاد هم نمایش راهی دیگر به نویسندگی مریم امینی و کارگردانی حمید منوچهری را در این روزها پخش می کند. داستان این نمایش درباره اسراف در غذای نذری است.

نمایش خاک من بوی محشر می دهد هم روز عاشورا ساعت 13 و 30 دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود. این نمایش به نویسندگی رویا افشار و کارگردانی رضا عمرانی درباره آشوب های شهر تبریز است که بعد از قتل فرماندار اتفاق می افتد.