آرشیو دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲، شماره ۳۸۳۷
اقتصاد
۴

رشد 7/0 درصدی تولیدات صنعتی ایران

بانک جهانی از رشد 7/0 درصدی تولیدات صنعتی ایران در سه ماهه دوم 2013 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اعلام کرد: متوسط تولیدات صنعتی جهان در این مدت 9/2 درصد رشد داشته است.

به گزارش تسنیم، بانک جهانی در گزارشی از آخرین وضع رشد صنعتی جهان اعلام کرد: تولیدات صنعتی ایران با رشد 7/0 درصدی نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته میلادی مواجه شده است.بر این اساس، تولیدات صنعتی ایران که در سال 2012 رشد منفی 17 درصدی را تجربه کرده بود از سال 2013 رو به رشد گذاشته است. در گزارش های بانک جهانی، نفت نیز به عنوان محصولی صنعتی محسوب و در آمار تولیدات صنعتی کشورها لحاظ می شود.

براساس این گزارش، تولیدات صنعتی جهان در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 9/2 درصد رشد داشته است. کشورهای صنعتی با رشد 5/2 درصدی در تولیدات صنعتی خود طی این مدت مواجه شده اند این رقم برای کشورهای درحال توسعه 6/3 درصد اعلام شده است.رشد تولیدات صنعتی آمریکا در ماه های آوریل تا ژوئن امسال 1/1 درصد، ژاپن 2/6 درصد، منطقه یورو 7/2 درصد، انگلیس 3 درصد، چین 5 درصد، ترکیه 4 درصد و عربستان 20 درصد برآورد شده است. روسیه نیز در این مدت با رشد منفی 2/2 درصدی و مصر با رشد منفی 8/24 درصدی مواجه شده اند.