آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۸۲۵
سیاسی
۲

بازتاب رد صلاحیت سجادی رحماندوست: به سجادی رای ندادیم تا روحانی پیام 24 خرداد را درک کند

پس از آنکه سومین وزیر پیشنهادی ورزش نیز نتوانست رای اعتماد را از مجلس دریافت کند، برخی از جناح های سیاسی به ویژه اصولگرایان افراطی مدعی شدند که اصلاح طلبان خواستار عدم رای اعتماد به وزیر ورزش شده بودند و اصولگرایان از حامیان او در جلسه رای اعتماد بودند.

با این حال نتایج رای اعتماد و رضایت اصولگرایان از ناکامی سجادی موجب شد تا ادعای اصولگرایان در این زمینه قابل باور نباشد. وزارتی که کمترین ارتباط را با سیاست و جناح های سیاسی دارد و بازی های سیاسی برای آن یک آفت محسوب می شود همچنان درگیر مسائل و لج و لجبازی های سیاسی است. روز گذشته، محمد عباسی، وزیر سابق ورزش و جوانان در دولت دهم، اعلام کرد: خیلی دوست دارم که تکلیف وزارتخانه ورزش و جوانان مشخص شود و بهتر است این اتفاق هرچه زودتر شکل بگیرد.

با این حال همچنان، وزارت جوانان بدون سکاندار روزها را می گذراند: روز گذشته مجتبی رحماندوست، نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری درباره علت رای اعتماد ندادن مجلس به نصرالله سجادی اظهار کرد: این روشی بود تا به وسیله آن رییس جمهور پیام 24 مرداد مجلس را دریافت کند.

او در ادامه به مواضع سیاسی سجادی نیز اشاره می کند و ادامه می دهد: این مواضع اصلاپذیرفتنی نیست.

او با بیان اینکه سجادی در زمان دولت اصلاحات برای حمایت از تحصن نمایندگان مجلس ششم از معاونت سازمان تربیت بدنی استعفا داد، یادآور شد: حداقل انتظار وکلای ملت آن بود که او هنگام دفاع از برنامه های خود، اشتباه 10 سال گذشته اش را بپذیرد اما چیزی در این باره نگفت: در صورتی که چند روز پیش در جلسه یی خصوصی به بعضی نمایندگان به این نکته اشاره کرده بود: گفته هایی که به روشنی مشخص می کند، برخی اصولگرایان از رد صلاحیت های چند باره وزارت ورزش و جوانان به دنبال چه بودند.