آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۸۲۵
صفحه آخر
۱۶
روزنه

مرور آثار اصغر فرهادی در جشنواره فیلم «اسب طلایی»

اصغر فرهادی که فیلم«گذشته»اش نماینده سینمای ایران در اسکار امسال است، این روزها فیلم هایش در جشنواره بین المللی فیلم«اسب طلایی» در کشور تایوان به نمایش در می آید.

شش فیلم سینمایی «رقص در غبار»، «شهر زیبا»، به تهیه کنندگی بنیاد سینمایی فارابی و «چهارشنبه سوری»، «درباره الی»، «جدایی نادر از سیمین» و «گذشته»، از سوی پخش کننده خارجی در بخش ویژه یی با عنوان مروری بر آثار اصغر فرهادی به روی پرده می روند.

این دوره جشنواره که از سال 1962 در مقام مهم ترین رویداد سینمایی تایوان به ثبت رسیده است، از 17 آبان ماه شروع شده و تا 7 آذر ماه سال جاری در کشور تایوان ادامه خواهد داشت.

فیلم «گذشته» نماینده سینمای ایران در اسکار 2014 است، همچنین او تنها کارگردان ایرانی است که جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را برای «جدایی نادر از سیمین» در اسکار 2012 دریافت کرد. خرس نقره یی جشنواره فیلم برلین به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم درباره الی و خرس طلایی جشنواره برلین به خاطر فیلم جدایی نادر از سیمین از دیگر افتخارات او است.

وی همچنین برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در جشنواره گلدن گلوب سال 2012 میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم جدایی نادر از سیمین شد. او نخستین فیلمساز ایرانی است که توانسته است این جایزه را به خود اختصاص دهد.