آرشیو شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۸۲۶
جامعه
۱۳

دکه خبر

حسین رحیمی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: طرح زوج و فرد از در منازل که هفته گذشته به دلیل افزایش آلاینده ها اجرا شد از روز شنبه لغو شده است و این طرح همانند روزهای عادی و در محدوده مصوب شورایعالی ترافیک اجرا می شود.

مجتبی شفیعی، رییس ستاد حمل و نقل و سوخت کشور گفت: تغییر سوخت برخی از کاربری های خاص روزانه هشت میلیون لیتر صرفه جویی سوخت را در برخواهد داشت.

علی مویدی، رییس پلیس موادمخدر از افزایش ناخالصی موادمخدر خبر داد و گفت: روزانه موادمخدر گوناگونی را برای آزمایش به آزمایشگاه تخصصی موادمخدر نیروی انتظامی ارجاع می دهند که متاسفانه در آزمایش های انجام شده مشخص شد که ناخالصی موادمخدر افزایش یافته است و در این میان میزان ناخالصی هرویین بیشتر از موادمخدر دیگر تعیین شده است.

علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش درباره کاهش تنوع 13گانه مدارس که یکی از برنامه های اجرایی وی است، گفت: تحقیقی درباره کاهش تنوع مدارس در دست اقدام است و قبل از مهر 93 نتیجه آن آماده و با قدرت اجرا می شود.

اعظم پورخاتون، کارشناس ارشد مطالعات زنان گفت: زوجین بین 24 تا 29 سال بیشتر به طلاق پرداخته و عمر ازدواج آنها دو تا پنج سال است.

بهاروند، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در حال حاضر 270 هزار هکتار جنگل بلوط استان به صورت نقطه‎یی دچار مشکل خشک شدن هستند و 800 مترمکعب از جنگل‎های منطقه شورآب با نظارت سازمان جنگل‎ها قطع شده است.

جعفر توفیقی، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به انتقادات نمایندگان مجلس از انتصابات صورت گرفته در وزارت علوم گفت: انتقادات نمایندگان از پشتوانه قابل دفاعی برخوردار نیست. استقبال جامعه دانشگاهی کشور از حضور دکتر فرجی دانا و همچنین معاونان، مشاوران و مدیران ایشان از اهمیت بالایی برخوردار است و این فشارها هیچ پشتوانه یی در دانشگاه ها ندارد و نمایندگان در روزهای آینده متوجه این موضوع می شوند.