آرشیو دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲، شماره ۳۸۴۱
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

«نردبان آسمان» در شبکه آموزش

سریال تلویزیونی «نردبان آسمان» ساخته محمدحسین لطیفی از روز چهارشنبه هر روز ساعت 10 و 45 دقیقه از شبکه آموزش پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه آموزش، نردبان آسمان، زندگی غیاث الدین جمشیدکاشانی، اخترشناس و ریاضی دان ایرانی را از زمان تولد تا مرگش به تصویر می کشد.

ویشکا آسایش، برزو ارجمند، سیامک احصایی، حسن پورشیرازی، وحید جلیلوند، جمشید جهانزاده، سیاوش چراغی پور، محمدرضا داوود نژاد، محسن زهتاب، بهرنگ علوی، شبنم قلی خانی، مهدی فقیه، حسین سلیمانی، هدیش شاملو، رحیم نوروزی، مجید یاسرو...در این سریال بازی می کنند.

همچنین مجموعه نمایشی «تلنگر» با مضمون آموزش غیرمستقیم اخلاق اجتماعی هر روز از شبکه آموزش پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه آموزش، مجموعه نمایشی «تلنگر» سعی دارد گوشه ای از زندگی ایرانیان را در جامعه نشان دهد و تلنگری برای مرور دوباره زندگی و ترمیم ارتباطات خانوادگی و اجتماعی باشد.

این مجموعه نمایشی قصد دارد تلنگری باشد بر رفتارهای غلطی که در جامعه به عنوان هنجار درآمده اند یا هنجارهایی که در جامعه مدرن از یاد رفته اند. در این برنامه برای تفهیم و آموزش غیرمستقیم مناسبات اخلاقی و اجتماعی از قصه و ساختار روایی بصری استفاده شده تا به کمک قدرت نمایش، این مسائل آموزشی نیز به مخاطبان منتقل شود. سازگاری، حسد، غرور، سوء ظن، احترام، خویشتنداری و... پیام های این مجموعه نمایشی است.

این مجموعه در هر قسمت با یک شعر آغاز می شود و با یک حدیث به پایان می رسد. شهروز ابراهیمی، یوسف مرادیان، محسن افشانی، مهدی امینی خواه، شراره رخام، سعید پیردوست، مهدی صباعی، روشنک عجمیان، آزاده ریاضی، زنده یاد فاطمه طاهری، بیتا کرم خانی، مهدی صبایی، علیرضا علیا، امیر مولوی، علیرضا رئیسی و ساناز کمالوند از جمله بازیگران این مجموعه هستند.

«تلنگر» به تهیه کنندگی حسین برزگر و کارگردانی محمد درمنش در 30 قسمت از امروز ساعت 12 از شبکه آموزش پخش می شود.