آرشیو دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲، شماره ۳۸۴۱
فرهنگ و هنر
۵

دست یاری پوراحمد به سوی آسمان

کیومرث پوراحمد که این روزها در سردترین نقطه ایران مشغول فیلمبرداری «50 قدم آخر» است، می گوید اگر آب و هوا یاری کند زمان زیادی از فیلمبرداری این اثر سینمایی باقی نمانده است و می توان فیلم را به جشنواره فجر رساند.

این کارگردان سینمای ایران که بیش از 75 درصد فیلمبرداری فیلمش سپری شده و این روزها در حوالی شهرکرد مشغول کار است، به ایسنا گفت: گروه 40 نفره ما همه یکدل و بدون هیچ حاشیه ای مشغول کار هستند و در سینمای ایران بندرت چنین گروهی با این تعداد می توان به خاطر آورد که بدون حاشیه کار کرده باشد و به نظرم یکی از بهترین گروه هاست. به گفته پوراحمد، تدوین همزمان فیلم توسط واروژ کریم مسیحی و ساخت موسیقی آن توسط فردین خلعتبری در حال انجام است. بابک حمیدیان، طناز طباطبایی و سلمان فرخنده در فیلم «50 قدم آخر» به ایفای نقش می پردازند. این فیلم سینمایی سرگذشت واقعی یکی از نیروهای اطلاعات عملیات لشکر زرهی 8 نجف اشرف در عملیات والفجر 4 را نمایش می دهد و داستان خاطرات یک رزمنده نجف آبادی است که برای شناسایی به یک منطقه مین گذاری شده در خاک عراق می رود و 17 روز تمام با پایی زخمی انتظار می کشد تا بالاخره به کمکش می آیند...

پوراحمد پیش از این آثاری چون «اتوبوس شب»، «شب یلدا» و «قصه های مجید» را ساخته است و این دومین تجربه پوراحمد در حوزه فیلمسازی دفاع مقدس پس از «اتوبوس شب» به شمار می رود.